کنکور و آزمون| فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد/ مهلت ثبت‌نام کاردانی نظام جدید و کاردانی دانشگاه علمی کاربردی تمدید شد

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی فردا چهارشنبه ۲۲ تیرماه به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کارنامه علمی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۱۴۰۱، ۱۷ تیرماه توسط سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد. انتخاب رشته مجازشدگان از شنبه ۱۸ تیرماه آغاز شد و داوطلبان تا فردا ۲۲ تیرماه مهلت دارند برای انتخاب رشته به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.

آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۱۴۰۱ در روزهای پنج‌شنبه پنجم و جمعه ششم خرداد ماه سال جاری در ۳۴ حوزه امتحانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شد. حدود ۶۴ هزار نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند که برخی از داوطلبان در آزمون دو رشته حضور داشتند.

براساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ در کلیه رشته‌ها به جز رشته مددکاری اجتماعی به صورت یک مرحله‌ای برگزار شد و رشته محل‌هایی که ظرفیت پذیرش آنها ۳ نفر و بیشتر بوده، مشمول ۱۰ درصد سهمیه اضافه بر ظرفیت پذیرش استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون خواهند شد. برای رشته‌هایی که به صورت مجموعه امتحانی تجمیع شده‌اند، فقط یک دفترچه سؤال برای این مجموعه صادر شد. داوطلب با انتخاب یک مجموعه در صورتی که حائز شرایط شرکت در هر یک از رشته‌های مورد نظر از آن مجموعه بود، می‌توانست در رشته‌های آن مجموعه امتحان دهد.

توزیع کارت آزمون ارشد فراگیر دانشگاه‌ پیام نور از امروز آغاز می‌شود

کارت آزمون دوره‌های فراگیر مقطع کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ های پیام ­نور (نوبت بیست و دوم) و آزاد اسلامی از امروز سه‌­شنبه ۲۱ تیر ماه سال جاری برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

متقاضیان شرکت‌ در آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی، سال تولد و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد رهگیری و ...) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم­چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

توجه به دریافت اطلاعات شناسنامه ای متقاضیان از سامانه ثبت احوال، امکان ویرایش اطلاعات شناسنامه ای وجود ندارد. لذا چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد ضروری است درخواست کتبی خود را به همراه تصویر شناسنامه یا کارت ملی حداکثر تا تاریخ ۲۶ تیر از طریق آدرس https://darkhast.sanjesh.org  به سازمان سنجش ارسال کنید.

داوطلبانی که در زمان ثبت نام متقاضی استفاده از سهمیه بوده ­اند و سهمیه درخواستی آنان از طرف ارگان مربوط مورد تأیید قرار نگرفته است، ضرورت دارد پس از مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات و اصلاح سهمیه، عدم تأیید سهمیه خود را از ارگان ذیربط پیگیری نمایند تا در صورت وجود مشکل نسبت به رفع آن اقدام کنید.

سازمان سنجش آموزش کشورر اعلام کرد: چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در سهمیه ثبت نامی (بند ۷) کارت شرکت در آزمون داوطلبان وجود دارد (برای داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان، سپاه پاسداران «سازمان بسیج مستضعفین»، وزارت جهاد کشاورزی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروی مسلح)، این افراد جهت اعلام مغایرت حداکثر تا 24 تیر 1401 منحصراً به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات در کارت ورود به جلسه) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در آن نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

مهلت ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی نظام جدید تمدید شد

مهلت ثبت نام و انتخاب رشته در آزمون کاردانی نظام جدید ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۱ تمدید شد. به دنبال اطلاعیه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ سازمان سنجش، به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تاکنون برای ثبت‌نام اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شد که بتوانند تا روز یکشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ نسبت به ثبت‌نام و یا ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

متقاضیان ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در پذیرش دوره مذکور اقدام کنند.

ضمناً متقاضیانی که قبلاً ثبت نام خود را تکمیل و کدرهگیری دریافت کرده اند در صورت تمایل تا تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

متقاضیان کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی باید با اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه، در صورت واجد شرایط بودن، منحصراً در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و کد رایانه ای دیپلم خود ثبت نام کنند.

پذیرش در تعدادی از رشته های امتحانی مذکور بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت خواهد پذیرفت.

همه متقاضیان، اعم از اینکه پذیرش در رشته امتحانی آنان با آزمون یا براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) باشد، لازم است که مطابق ضوابط دفترچه راهنما و توضیحات این اطلاعیه در آزمون مذکور ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند. در صورت عدم ثبت‌نام در تاریخ مقرر، پذیرش متقاضی پس از پایان مهلت تعیین شده امکان‌پذیر نخواهد بود.

مهلت ثبت نام در دوره های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی تمدید شد

 به دنبال اطلاعیه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱، فرصت متقاضیان پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی مهرماه سال ۱۴۰۱ تا یکشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ تمدید شد و متقاضیان می توانند تا این فرصت نسبت به ثبت‌نام و یا ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

متقاضیان ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در پذیرش دوره مذکور اقدام کنند.

متقاضیانی که قبلاً ثبت نام خود را تکمیل و کدرهگیری دریافت کرده اند در صورت تمایل تا تاریخ ۲۶ تیر نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

گزینش دانشجو در دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای در کدرشته محل‌های تحصیلی براساس معدل کل دیپلم، نوع دیپلم و سهمیه‌های آزاد، شاغل، رزمندگان، بومی و با توجه به صلاحیت‌های عمومی متقاضیان با عنایت به ضوابط دانشگاه جامع علمی -کاربردی و مصوبات مربوط صورت می‌گیرد.

برای هر یک از موارد فوق ارائه مستندات مربوط در زمان ثبت‌نام توسط دانشجو به مرکز آموزشی ضروری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1147335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =