پایان نامه‌های دانشجویان به سمت حل مسأله کشور هدایت شوند

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر ارتقای پاسخگویی و قابلیت حل مساله به عنوان یکی از اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد گفت: پایان نامه‌های دانشجویان باید به سمت حل مسأله کشور هدایت شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در نشستی با مدیران و اساتید گروه های آموزشی رشته‌های علوم انسانی و هنر و معماری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، علم نافع و کاربردی را در زمینه علوم پایه و طبیعی کارآمد دانست و گفت: این کارآمدی نشانه وجود حکمت یعنی همان دانش عقلانی نافع است که مردم از آن استفاده می‌کنند.

وی فرایند علوم انسانی را همچون علوم پایه و کارآمدی آن برای مردم مهم توصیف کرد و افزود: اگر آن کارآمدی علوم پایه را در علوم انسانی نداریم به خاطر کم توجهی به آن است در حالی که همه علوم پیوندی با فلسفه دارند.

خسروپناه با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این سند دارای اهدافی بلند مدتی از جمله «ارتقای کیفیت و کارآمدی دوره های تحصیلی»، « ارتقای تربیت اخلاقی معنوی و هویتی»، « ارتقای پاسخگویی و قابلیت حل مسئله»، « توسعه فناوری نوآوری و کارآفرینی»، « ارتقای جایگاه بین المللی و الهام بخشی»، « پیشرفت علمی، مرجعیت ساز و تمدن آفرین»، «فعالیت منسجم و هم افزایی شبکه ای»، «تحول و فرهنگ سازمانی و فرهنگ کار و به نتیجه رساندن»، « دستیابی به سازمان یادگیرنده» و «بهره وری و پایداری اقتصادی» است.

وی در خصوص «ارتقای تربیت اخلاقی معنوی و هویتی» تأکید کرد: باید در جامعه دانشگاهی در بحث تربیت اجتماعی بکوشیم و حضور دانشجویان نباید در کلاس درس نامتعارف باشد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص «ارتقای پاسخگویی و قابلیت حل مسأله» به عنوان یکی از اهداف سند تحول گفت: پایان نامه‌های دانشجویان باید به سمت حل مسأله کشور هدایت شوند. 

خسروپناه خاطرنشان کرد: رشته های دانشگاهی باید به جایگاه بین المللی و الهام بخشی ارتقا پیدا کنند و در سطح بین المللی نیز جایگاه قابل قبولی داشته باشند. دانشگاه های امروز دیگر رشته محور نیستند، بلکه موضوع محور و مقوله محور شده اند.  

وی تأکید کرد: در حالی که به دنبال تحول و احیای دانشگاه اسلامی هستیم،  ولی می بینیم که همه توصیه های رهبر انقلاب اسلامی در زمینه تولید علم را، دانشگاه های دنیا اجرا می کنند.

لازم به ذکر است خسروپناه در حاشیه این نشست از نگارخانه دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد و مجموعه آثار نقاشی استاد درخشن از اعضای هیأت علمی این دانشکده بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1147369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =