لاغری/ آیا جوش شیرین باعث کاهش وزن می شود؟

جوش شیرین به دلیل کاربردهای بی نظیر در یخ زدایی یخچال تا سفیدتر کردن دندانها ، شناخته شده است اما کاهش وزن یکی از آخرین مزایای معرفی شده آن می باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جوش شیرین به دلیل کاربردهای بی نظیر در یخ زدایی یخچال تا سفیدتر کردن دندانها ، شناخته شده است اما کاهش وزن یکی از آخرین مزایای معرفی شده آن می باشد.

بیشتر بخوانید:

لاغری/ راه حل و پیشگیری از افتادگی پوست بعد از کاهش وزن

برخی از افراد پیشنهاد می کنند رقیق کردن جوش شیرین در آب ، سرکه سیب یا آب لیمو و نوشیدن آن با معده خالی و یا حمام جوش شیرین باعث کاهش وزن و کمک به آن می شود.

جوش شیرین با آب ، سرکه سیب یا آب لیمو

هنگامی که جوش شیرین با آب ، سرکه سیب یا آب لیمو ترکیب شود در چربی زدایی اضافی بدن موثر است. با این حال ، در این باره نیاز به تحقیق بیشتری است. جوش شیرین به دلیل اثرات قلیایی بر روی بدن باعث کاهش وزن یا جلوگیری از افزایش وزن می شود. با این حال ، این نظریه بارها و بارها رد شده است.

دلیل این امر اینکه بدن برای کنترل سطح pH خود از فرآیندهای کاملاً تنظیم شده استفاده می کند و آنچه می خورید یا می نوشید تأثیر کمی بر روی آنها دارد یک تئوری دیگر نشان می دهد که اضافه کردن جوش شیرین به آب حمام به کاهش وزن از طریق منیزیم و سولفات کمک می کند ،این دو ماده مغذی برای تقویت متابولیسم و ​​از بین بردن سموم بدن هستند.

با این حال ، این نظریه علمی نیست. همچنین جوش شیرین قابلیت خنثی کردن اسید معده را دارد که در اثر آن واکنش شیمیایی دی اکسید کربن ایجاد می شود ، این گاز می تواند باعث دفع اسید شود. اما تأثیر مستقیمی بر کل چربی بدن شما ندارد و تأثیرات جزئی و غیرمستقیمی در کاهش وزن دارد در واقع جوش شیرین اثر غیرمستقیم در کاهش وزن دارد.

جوش شیرین با سرکه سیب یکی از گزینه های رایج مخلوط جوش شیرین با سرکه سیب است ، این نوشیدنی باعث می شود احساس گرسنگی کمتری داشته باشید. با این حال ، مطالعات اخیر در حمایت از اثرات کاهش وزن بر اثر سرکه سیب محدود است.

جوش شیرین اغلب به تنهایی یا در کنار سرکه سیب یا آب لیمو رقیق می شود. نوشیدن روزانه ، چنین نوشیدنی هایی سطح هیدراتاسیون کلی بدن را بهبود می بخشد ، اثر گرسنگی را کاهش می دهد و متابولیسم را افزایش داده و باعث کاهش چربی بدن می شود.  

آیا تاثیر جوش شیرین بر وزن حقیقت دارد؟

هیچ  تحقیق علمی وجود ندارد که نشان دهد جوش شیرین می تواند در کاهش چربی بدن کمک کننده باشد  و مخلوط جوش شیرین با آب ، آب لیمو یا سرکه سیب به طور غیرمستقیم به کاهش وزن کمک می کند ، اما به نظر می رسد جوش شیرین ارتباط چندانی با این موضوع ندارد.

ترکیب جوش شیرین اولین مورد شامل رقیق کردن ۱/۲ قاشق چایخوری جوش شیرین در ۱/۲ لیوان (۲۴۰-۴۸۰ میلی لیتر) آب و نوشیدن آن با معده خالی در طول روز است. مخلوط کردن ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین با ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ میلی لیتر) سرکه سیب یا آب لیمو.

سپس می توانید آن را در آب رقیق کرده و با معده خالی بنوشید. رقیق کردن برای جلوگیری از سوختگی گلو یا فرسایش مینای دندان انجام می گیرد ، زیرا میزان  اسیدیته دقیق جوش شیرین معلوم نیست. یک روش جایگزین به جای نوشیدن جوش شیرین رقیق کردن آن با ۴/۴ لیوان و ۶۶۲-۸۸۳ گرم جوش شیرین در وان حمام است.

عوارض استفاده از جوش شیرین

به خاطر داشته باشید که هیچکدام از ایمنی های این روش های استفاده از جوش شیرین علمی نیست و خطرات آن را در نظر بگیرید.   مصرف مقادیر زیادی جوش شیرین خطرناک است و ممکن است باعث اسیدوز متابولیک شود (وضعیتی که بدن دیگر قادر به کنترل pH خون نیست ) اسیدوز متابولیک ناشی از مصرف بیش از حد ترکیبات قلیایی ، مانند جوش شیرین است و باعث ضعف عضلات ، اسپاسم ، ضربان قلب نامنظم و وضعیت ذهنی نامنظم می شود و اگر درمان نشود ، می تواند کشنده باشد .

جوش شیرین به میزان زیاد سدیم دارد که باعث فشار خون بالا ، تجمع مایعات یا حتی نارسایی قلبی در برخی از افراد می شود. افرادی که مشروبات الکلی مصرف می کنند یا عملکرد کلیه بدی دارند باید به ویژه مراقب باشند. جوش شیرین همچنین ممکن است باعث ایجاد مشکلات تنفسی و تشنج در کودکان شود و نباید به کودکان زیر ۵ سال داده شود. زنان باردار و شیرده نیز باید از خوردن ان اجتناب کنند.

جوش شیرین ممکن است با داروهای خاصی تداخل داشته باشد. افرادی که در حال حاضر داروهایی مصرف می کنند ، باید قبل از افزودن جوش شیرین به رژیم غذایی خود ، با پزشک مشورت کنند . امیدواریم مقاله لاغری با محلول جوش شیرین برای شما مفید واقع شده باشد و درباره ی عوارض استفاده از جوش شیرین، روش‌های تهیه ترکیب جوش شیرین، تاثیرات جوش شییرین بر کاهش وزن اطلاعاتی را کسب کرده باشید.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1147380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =