کنکور و آزمون| مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد پزشکی تمدید شد

فرصت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد پزشکی سال ۱۴۰۱ تا شنبه ۲۵ تیرماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کارنامه علمی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۱۴۰۱، ۱۷ تیرماه توسط سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد. انتخاب رشته مجازشدگان از شنبه ۱۸ تیرماه آغاز شد و داوطلبان با توجه به مهلت تمدید شده تا شنبه 25 تیرماه مهلت دارند برای انتخاب رشته به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.

آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۱۴۰۱ در روزهای پنج‌شنبه پنجم و جمعه ششم خرداد ماه سال جاری در ۳۴ حوزه امتحانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شد. حدود ۶۴ هزار نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند که برخی از داوطلبان در آزمون دو رشته حضور داشتند.

براساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ در کلیه رشته‌ها به جز رشته مددکاری اجتماعی به صورت یک مرحله‌ای برگزار شد و رشته محل‌هایی که ظرفیت پذیرش آنها ۳ نفر و بیشتر بوده، مشمول ۱۰ درصد سهمیه اضافه بر ظرفیت پذیرش استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون خواهند شد. برای رشته‌هایی که به صورت مجموعه امتحانی تجمیع شده‌اند، فقط یک دفترچه سؤال برای این مجموعه صادر شد. داوطلب با انتخاب یک مجموعه در صورتی که حائز شرایط شرکت در هر یک از رشته‌های مورد نظر از آن مجموعه بود، می‌توانست در رشته‌های آن مجموعه امتحان دهد.

کد خبر: 1147478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =