بسته حمایتی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد

مدیرکل دفتر صنایع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی وزارت صمت گفت: برای حمایت از تولیدات داخلی و فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات در قالب بسته حمایتی تا اواخر تیر ماه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

عبدالناصر آزادبخت، مدیر کل دفتر صنایع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی وزارت صمت درباره ظرفیت‌ها و اقدامات شرکت‌های دانش بنیان و سازمان‌هایی که توانایی فعالیت، ارائه ایده، امکانات برای تعامل بیشتر با صنعت و ارائه امکانات برای تعامل بیشتر در زمینه تجهیزات پزشکی به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: در گام نخست وزارت صمت و اداره کل تجهیزات پزشکی برای شرکت‌های دانش بنیان تامین اولویت‌های حوزه را مشخص کرده و با استفاده از قابلیت‌های اساتید دانشگاهی، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها اقدامات مناسب در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر صنایع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی وزارت صمت افزود: در گام دوم هم وزارت صنعت در زمینه تولید و افزایش ظرفیت تولیدسنجی‌ها اقدامات با برنامه‌ریزی برای افزایش عمق ساخت تجهیزات پزشکی را انجام داده که این افزایش عمق در سامانه «توانا» به عنوان یک سامانه قانونی در اختیار وزارت صنعت قرار داده و به منظور حمایت از تولید کننده و شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده است.

آزادبخت با بیان اینکه قابلیت اخذ پروانه بهره‌وری ایجاد شده است، ادامه داد: از طریق ثبت در این سامانه وزارت صمت از خریدهای خارجی سازمان‌ها و نهادهای دولتی، هیات امنای سایر دستگاه‌های اجرایی همچون تامین اجتماعی برای مراکز درمانی از واردات محصولات مشابه تولیدات داخلی جلوگیری می‌کند. تولیدات شرکت‌ها از طریق کیفیت سنجی بررسی و در سامانه توانا بارگذاری  و بررسی می‌شود.

جلوگیری از ارزبری با توجه به تولیدات داخلی

مدیرکل دفتر صنایع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی وزارت صمت با بیان اینکه شرکت‌ها اعلام آمادگی کرده تا در صورت افزایش عمق ساخت بتوان حمایت‌ها و تسهیلات در این شرکت‌ها را در اختیار قرار داد تاکید کرد: از طریق افزایش عمق ساخت تولید و دانش بنیان کردن محصول بتوان گام موثر در ارزش افزوده کشوری و قطعات وارداتی ارزبری داشت تا نسبت به ارزبری جلوگیری شود.

بسته حمایتی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد

 آزاد بخت تاکید کرد: برای حمایت از تولیدات داخلی و فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات از طریق بسته حمایتی ارائه می‌شود. درضمن بسته حمایتی تا اواخر تیر ابلاغ و مسیرهای حمایتی وزارت صنعت در حوزه طرح‌های فناورانه و سرمایه در گردش تامین مواد اولیه و اقدامات از این قبیل بعد از ابلاغ می‌توان در اختیار شرکت‌ها قرار داد.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1147501

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =