کمبود دندان‌پزشک باعث افزایش قیمت و ایجاد انحصار در کشور شده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور نیازمند افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی و داندانپزشکی است. باید پتانسیل رشته‌های کم بازده را در اختیار این رشته‌ها قرار دهیم.

سید علی یزدیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی اظهار کرد: تربیت نیرو در حوزه‌های پزشکی دندان‌پزشکی متناسب با نیاز کشور نیست. کمبود سرانه دندانپزشک محرومیت بسیاری از مردم در دسترسی به خدمات دندانپزشکی را در پی داشته است. از سوی دیگر کمبود دندانپزشک موجب کاهش رقابت و افزایش قیمت از طریق ایجاد انحصار در این حوزه شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه بخشی از نخبگان حوزه‌های پزشکی و دندانپزشکی بی‌علاقه به مهاجرت نیستند، گفت: باید شرایطی در کشور ایجاد کنیم که متخصص و پزشکی که با هزینه فراوان ملت پرورش یافته در خدمت مردم بماند و اینگونه نباشد که عده‌ای با پول این مردم تحصیل کنند و تخصصشان را به مردم دیگر کشورها ارائه دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه به دلایل متعدد نیاز داریم که ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی و داندانپزشکی را افزایش دهیم، گفت: بعضی رشته‌ها کم متقاضی، کم بازده و از رده خارج هستند، پیشنهادم این است که اینها را از رده خارج کنیم و ظرفیت دانشگاه‌ها را برای رشته‌هایی بگذاریم که نیازمندشان هستیم.

وی با تأکید براینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه افزایش رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی لازم الاجراست، خاطرنشان کرد: توزیع نامتوازن دندانپزشکان و پزشکان باعث شده خدمات نظام سلامت به صورت عادلانه اجرا نشود. لذا مجلس با این مصوبه همراهی می‌کند تا مشکلات سر راه اجرای آن برداشته شود.

کد خبر: 1147518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =