تثبیت بازار طلای جهانی در پایین‌ترین سطح بیش از ۹ ماه اخیر

درحالی که سرمایه‌گذاران محتاط منتظر داده‌های تورم ماهانه ایالات‌متحده برای سرنخ‌هایی در مسیر پیش رو برای سیاست پولی فدرال رزرو بودند، قیمت طلا در نزدیکی پایین‌ترین سطح بیش از ۹ ماه اخیر خود ثابت ماند.

 به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۹ و ۸ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۷۲۶ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۱۷۲۷ دلار و ۱۰ سنت رسید. البته در ابتدای شروع بازار به پایین‌ترین سطح از اواخر سپتامبر و به ۱۷۲۲ دلار و ۳۰ سنت سقوط کرد.

بیشتر بخوانید:

کاهش چشم‌گیر قیمت طلای جهانی

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند که شاخص قیمت مصرف‌کننده ژوئن وزارت کار ایالات‌متحده که در اواخر روز اعلام می‌شود، به‌ترتیب ۱.۱ و ۸.۸ درصد به صورت ماهانه و سالانه افزایش یابد.

داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده می‌تواند انتظارات سرمایه‌گذاران را برای افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در اواخر این ماه، در حالی که بانک مرکزی ایالات متحده به دنبال مهار تورم است، برآورده کند.

اگرچه طلا به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می شود اما نرخ‌های بالاتر، سرمایه‌گذاران را از شمش دور می‌کند که هیچ سودی ندارد.

دلار نزدیک به بالاترین حد خود در ۲۰ سال گذشته حفظ شد و همچنان باعث شد که طلای با قیمت دلار برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند جذابیت کمتری داشته باشد. شاخص بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده افزایش یافت و جذابیت طلای بدون بازده را کاهش داد.

بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد دارایی‌های آن ۰.۱۷ درصد کاهش یافت و از ۱۰۲۳.۲۷ تن در روز دوشنبه به ۱۰۲۱.۵۳ تن در روز سه شنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۸.۹۷ دلار رسید، پلاتین در ۸۴۵.۵۱ دلار ثابت بود و پالادیوم ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۲۰۳۱ دلار و ۶ سنت رسید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1147556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =