تسهیل صدور ویزا با تاسیس اولین دفتر کنسولی دانشگاه آزاد در استان کرمان

مدیر دفتر جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان: اولین دفتر کنسولی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد کرمان تاسیس شد که به عنوان قلب تپنده جذب دانشجوی بین الملل، وظیفه پیگیری و تسهیل امور ویزا و اقامت اتباع خارجی را برعهده دارد.

معین صباحی مدیر دفتر جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ دانشجوی غیرایرانی مقیم و غیرمقیم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان تحصیل می‌کنند که اغلب دانشجوی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌هایی مثل مدیریت، روانشناسی و پزشکی هستند. فعلا صرفا از اتباع کشور افغانستان جذب دانشجو داشته‌ایم اما ارائه خدمات به داوطلبین از کشورهای پاکستان، عراق، سوریه و لبنان نیز در دستور کارمان قرار دارند که درحال پیگیری آن از طریق سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، نمایندگان این کشورها و همچنین قرارگاه خاتم الاوصیا سپاه پاسداران هستیم. البته فرآیند هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم با مرکز کمی زمان‌بر است که امیدواریم تسهیلی از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در این موضوع صورت گیرد.

وی افزود: اولین دفتر کنسولی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد کرمان تاسیس شد که به عنوان قلب تپنده جذب دانشجوی بین الملل، وظیفه پیگیری و تسهیل امور ویزا و اقامت اتباع خارجی را برعهده دارد. افرادی که با ویزای سیاحتی وارد ایران شده‌اند، برای دریافت ویزای تحصیلی نیازمند خروج از کشور و یا به اصطلاح رد مرز بودند که هم اکنون امکان صدور ویزا در جزیره کیش هم فراهم شده و رد مرز دیگر ضروری نیست.

صباحی ادامه داد: امکانات و زیرساخت‌های رفاهی منحصر به فردی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید سلیمانی کرمان ایجاد شده که خوابگاه‌های مجزای مجردی و متاهلی، سلف سرویس شبانه روزی از جمله آن‌ها است. دانشجویان خارجی برخلاف دانشجویان ایرانی می‌توانند در ترم تابستان نیز با کم‌ترین هزینه از خوابگاه دانشجویی استفاده کنند. برگزاری اردوهای تفریحی، یادواره شهدای حملات تروریستی افغان و جشن روز پناهنده با حضور ۲هزار اتباع استان کرمان نیز از جمله فعالیت‌های اخیر ما برای دانشجویان اتباع خارجی است.

او تاکید کرد: شهریه دانشجویان غیرایرانی در بعضی از رشته‌ها، خصوصا حوزه علوم انسانی با دانشجویان ایرانی برابر است و حتی در مواقعی ارزان‌تر است. تدبیری که در زمینه پرداخت شهریه این گروه از دانشجویان اندیشیده‌ایم، تقسیط مبلغ آن یا به قول خود افغان‌ها اخذ قسط‌وار شهریه است. همچنین بواسطه تعامل با اداره کل اتباع استانداری کرمان شهریه دانشجویان خارجی که استطاعت مالی ندارند از بعضی از نهادهای بین‌المللی دریافت کرده‌ایم. مثلا اخیرا یک نهاد از ژنو شهریه ده میلیون تومانی یکی از دانشجویان ما را پرداخت کرد.

به گفته مدیر دفتر جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، دانشجویان غیرایرانی به جز در رشته‌های خاص می‌توانند در طرح‌های مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی مثل پویش شرکت کنند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1147571

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =