چه تمهیداتی برای افراد جامانده از مصاحبه دکتری اندیشیده شده است؟

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مصاحبه متاخرین برای افرادی که به دلایل موجه در روز مقرر موفق به شرکت در مصاحبه دکتری نشدند برگزار می‌شود. برای مثال هم اکنون برخی از افراد در حج به سر می‌برند و برای آنها مصاحبه متاخر برگزار می‌شود.

معصومه طباطبایی، رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: انتخاب استعدادهای درخشان برای تحصیل در مقطع دکتری انجام شده و این افراد تمامی شرایط برای دانشجویان در استعدادهای درخشان داشته و انتخاب شدند. برای مثال این افراد ویژگی‌های همچون اخذ معدل بالا ۱۷/۵ و نمره پایان نامه بالا ۱۷ را در مقطع کارشناس ارشد را دارند. همچنین برای متقاضیان انتخاب رشته، فارغ التحصیلان ممتاز و استعدادهای برتر حداکثر تـا ۵ سال پس از فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مجاز به اسـتفاده از تسـهیلات آئین نامه استعدادهای درخشان هستند.

وی افزود: متقاضیان استعدادهای درخشان در ماه‌های قبل در سامانه ثبت نامه اولیه را انجام داده و  هم اکنون برای مصاحبه دعوت شدند. البته مراحل پذیرش متقاضیان با بررسی مدارک و شرایط  منطبق با دفترچه برای تحصیل در مقطع دکتری پذیرفته و برای مصاحبه دعوت شدند. هم‌اکنون امکان ثبت نام اولیه برای افراد در قالب استعداد درخشان وجود ندارد، چون  متقاضیان از طریق سامانه ثبت نام کرده و  هم اکنون افراد واجد شرایط دعوت به مصاحبه شدند.

برای چه افرادی مصاحبه متاخرین برگزار می‌شود؟

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اگر فردی دعوت به مصاحبه دکتری شود، اما اقدام به تکمیل اطلاعات در سامانه نکرده باید درخواست داده و در صورت امکان «مصاحبه متاخرین» برای این افراد انجام می‌شود.

وی افزود: مصاحبه متاخرین برای افرادی است که به دلایل موجه در روز مقرر موفق به شرکت در مصاحبه نشده برگزار می‌شود. برای مثال هم‌اکنون برخی از افراد در حج به سر می‌برند و برای آنها مصاحبه متاخر برگزار می‌شود.

طباطبایی درباره متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری ادامه داد: افراد از دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دانشگاه‌ها متقاضی تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی هستند.  البته آمار دقیقی در این زمینه تعداد آنها وجود ندارد. بر اساس بررسی‌های انجام شده تعداد افراد درخواست کننده شرکت در مصاحبه دکتری در مقایسه با سال گذشته به یک میزان هستند و تغییری در میزان  تعداد متقاضیان مشاهده نمی‌شود.

مصاحبه دکتری در دانشگاه علوم تحقیقات و واحد تهران مرکز انجام می‌شود

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی درباره روند برگزاری مصاحبه ادامه داد: مصاحبه‌ها بر اساس تعداد داوطلبان در گروه‌های آزمایشی مختلف در حال انجام است و بخشی در واحد علوم تحقیقات و بخشی هم در ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز انجام می‌شود.

به گفته وی روزهای مصاحبه با توجه به تعداد داوطلبان برنامه‌ریزی شده است. با این تفاسیر در برخی از رشته‌های کم متقاضی دو تا سه روز مصاحبه انجام می‌شود و در برخی از رشته ها با تعداد متقاضی بیشتر تمامی گروه‌ها فعال به انجام مصاحبه می‌پردازند.

شایان ذکر است، کلیه داوطلبان دعوت شده به مصاحبه آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۱ و دوره بدون آزمون این مقطع ویژه استعدادهای درخشان که در موعد مقرر نسبت به ثبت نام به منظور شرکت در مصاحبه اقدام کرده‌اند، می رساند، مصاحبه دوره دکتری تخصصی سال جاری که از روز دوشنبه ۲۰ تیرماه آغاز شده بود تا روز شنبه یکم مردادماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1147590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • گلچین IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      2 0
      سلام من از ثبت نام مصاحبه دکتری جاماندم باید چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
      • مهتا IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
        0 0
        متاسفانه منم جا ماندم و نمیدونم چه اتفاقی خواهد افتاد. آیا راهی داره؟
    • Kavoos SE ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      3 0
      باسلام.بنده باتوجه به دریافت نمره حدنصاب حدود8شهرروزانه دکترای هواشناسی دعوا به مصاحبه شدم..منتهی خواستم برای دانشگاه ازادهم ثبت نام مصاحبه رااعمال کنم.متاسفانه سایت نوردنظرچنین امکانی رابرام مهیانکرد.دراین خصوص خواستم نامه ای به مرکزازمون بزنم بازهم موفق به ارسال نامه نشدم.لطفاراهنمایی بفرماییدایامهلتی مونده تابتونم ثبت نام مصاحبه راانجام بدم یانه.ارادتمندم