ظرفیت مالیاتی کشور هزار میلیارد تومان است / راه‌اندازی سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی عدالت مالیاتی را محقق می‌کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه  توسعه پایانه های فروشگاهی در راستای توسعه کشور است،گفت: ظرفیت های مالیاتی ما ۱۰۰۰همت است و پایانه های فروشگاهی می توانند این درآمد را با توجه به شفاف سازی مالی که انجام می دهد محقق کنند.

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در مورد راه اندازی سامانه مودیان و ‌پایانه های فروشگاهی گفت: هر مقدار که پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان ساماندهی شود به تحقق امر  اخذ عادلانه مالیات و در نهایت عدالت اقتصادی در جامعه نزدیکتر می شویم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما باید امسال ۶۰۰هزار میلیارد تومان مالیات دریافت کنیم و دولت سیزدهم در این بخش به خوبی وارد شده است. شاید مقاومت ها در برخی صنوف در مورد استفاده از پایانه های فروشگاهی وجود داشته باشد اما با وجود این مقاومت ها باید این قانون اجرایی شود.

وی تاکید کرد: توسعه پایانه های فروشگاهی مسیر درستی است که باید اجرایی و با جدیت دنبال شود. این پایانه‌ها هم از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند و هم مالیات ها را شفاف سازی می سازد همچنین جلوی رانت گرفته می شود و در عین حال گردش های مالی نیز تحت کنترل قرار می گیرد.

نماینده مردم زشت گفت: توسعه پایانه های فروشگاهی در راستای توسعه کشور است و نباید مقاومتی مقابل این بخش وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: ما سال گذشته پیش بینی ۲۵۰هزار میلیارد تومانی برای درآمدهای مالیاتی داشتیم که ۳۰۰هزار  میلیارد تومان محقق شد یعنی بالاتر از پیش بینی درآمد مالیاتی داشتیم. امسال پیش بینی ۶۰۰هزار میلیارد تومان کردیم و به اعتقاد ما به ۷۰۰هزار میلیارد تومان هم می رسد.

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: ظرفیت های مالیاتی ما ۱۰۰۰همت است و پایانه های فروشگاهی می توانند این درآمد را با توجه به شفاف سازی مالی که انجام می دهد محقق کنند. با این اتفاق کشور به جای اتکا به درآمدهای نفتی به درآمدهای مالیاتی متکی می شود.

کد خبر: 1147640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =