ترکیه از کشته شدن ۵ تروریست پ ک ک در شمال عراق خبر داد

در ادامه عملیات زمینی و هوایی ارتش ترکیه در شمال عراق، وزارت دفاع این کشور در گزارشی تازه اعلام کرد که ۵ تروریست عضو «پ ک ک» کشته شدند. 

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت دفاع این کشور در بیانیه ای تاکید کرد که ارتش مصمم به نابودی و خشکاندن منابع تروریسم است.
این بیانیه خبر داد که ۵ تروریست عضو پ ک ک پس از شناسایی در مناطق عملیاتی «پنجه ببر» در شمال عراق کشته  شدند.
آنکارا در اردیبهشت ۹۹ عملیات پنجه ببر را علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در منطقه «هفت تنین» شمال عراق آغاز کرد.
ترکیه همچنین در اواخر فروردین ۱۴۰۱ عملیات دیگری را به نام «پنجه قفل» علیه پایگاه‌های پ‌ک‌ک در «متینا، زاب و افشین باسیان» آغاز کرده است که همچنان از زمین و هوا این مناطق را هدف قرار می دهد.
عراق در دو سال گذشته با شدت گرفتن عملیات آنکارا در چندین نوبت سفیر ترکیه را به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید بغداد را به عملیات نظامی و نقض حاکمیت کشور را به وی تسلیم کرده است.
این درحالی است که مسئولان و مقامات محلی در کردستان عراق نه تنها به وجود پایگاه های نظامی غیر قانونی ترکیه در شمال عراق و همچنین حملات زمینی، هوایی و توپخانه ای به مناطق روستایی در استان دهوک، اعتراضی نکرده اند، بلکه روابط خوبی هم با مقام های ترکیه ای دارند.
ترکیه و پ ک ک از دهه ۸۰ قرن گذشته میلادی علیه هم می جنگند و در این مدت درگیری های دو طرف بیش از ۵۰ هزار کشته برجا گذاشته است. 
آنکارا، پ ک ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) را سازمان تروریستی و جدایی طلب می داند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1147694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =