امکان بهره‌مندی از مزایای بیمه تامین اجتماعی برای زنان خانه دار، مشاغل آزاد و دانشجویان فراهم است

مدیر کل تامین اجتماعی استان گیلان گفت: دانشجویان بعد از اتمام دوره تحصیلی خود، برای ورود به بازار کار، با مشکل سابقه کار روبرو می‌شوند که برای رفع این مشکل می‌توانند در دوران تحصیل با پرداخت هزینه کمی از بیمه دانشجویی بهره‌مند شوند و می‌توانند از خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند؛ به علاوه آنکه جزو سوابق بیمه‌ای آن‌ها محسوب می‌شود. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سابقه رسمی بیمه تامین اجتماعی برای اکثریت جامعه دارای اهمیت زیادی است؛ چرا که هرگاه سابقه بیمه‌ای آن‌ها به ۳۰ سال برسد، فرد می‌تواند بازنشسته شده و مستمری تامین اجتماعی را دریافت نماید. این در حالی است که متاسفانه به دلیل آنکه افراد دیر شروع به کار (یا پرداخت حق بیمه) می‌کنند، بسیار دیر به سن بازنشستگی می‌رسند.

بر اساس بخشنامه ۶۸۵ امور بیمه شدگان، افرادی که دانشجوی در حال تحصیل هستند، می‌توانند در قالب بیمه مشاغل آزاد، با هزینه کمتر (۱۲ و ۱۴ درصد) نسبت به بیمه اجباری (۳۰ درصد) برای خود سابقه کار ایجاد نمایند. متقاضیان جهت دریافت بیمه دانشجویی باید مدارک لازم از جمله شناسنامه دانشجو، کارت ملی دانشجو و کارت دانشجویی معتبر متقاضی بیمه دانشجویی تامین اجتماعی را دارا باشند. آن‌ها می‌توانند به صورت غیر حضوری با مراجعه به سایت tamin.ir ثبت نام کنند.

علی حسین نژاد مدیر کل تامین اجتماعی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با تاکید بر اینکه دو بازوی سازمان تامین اجتماعی در استان‌ها، اداره کل و مدیریت درمان تامین اجتماعی هستند، بیان کرد: گیلان در بخش بیمه‌ای ۲۸ شعبه تامین اجتماعی، ۷ شعبه اقماری، ۱۰ کارگزاری و در مجموع با ۴۵ مرکز، وظیفه خدمت گزاری به بیمه شدگان این استان را بر عهده دارد. بیش از یک میلیون و سیصد و بیست هزار نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در گیلان هستند که ۵۰ درصد از این جمعیت در شهر گیلان سکونت دارند.

حسین نژاد در رابطه با اقدامات سازمان تامین اجتماعی استان گیلان در مباحث مربوط به محرومیت زدایی و فعالی‌های جهادی اظهار کرد: میز خدمت جهادی تامین اجتماعی گیلان با پشتیبانی فرمانده سپاه گیلان، با همراهی بسیج اقشار و با اطلاع رسانی قبلی به مسئولین منطقه و مردم در مناطق محروم گیلان برگزار شد که اثرات مثبتی را برای مردم به همراه داشته و این طرح مورد تقدیر مسئولین استانی و بسیج کارمندان کشور قرار گرفت و همچنین استان‌های دیگر نیز از این طرح الگوبرداری کردند.

این مقام مسئول با تشریح اینکه استان گیلان رتبه یک شاخص کشوری به لحاظ میانگین شاخص کشوری در گروه بیمه شدگان حرفه‌ها و مشاغل آزاد را دارد؛ گفت: افزایش شمار بیمه شدگان، یکی از سیاست‌های جدید سازمان تامین اجتماعی می‌باشد و استان گیلان نیز عملکرد قابل قبولی را در این حوزه دارد. میانگین شاخص کشوری در این گروه ۱.۶ است در حالی که در استان گیلان این رقم ۳.۴ می‌باشد و زنان خانه دار، مشاغل آزاد و دانشجویان همگی امکان عقد قرارداد و استفاده از مزایای بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی را دارند.

امکان بهره‌مندی از مزایای بیمه تامین اجتماعی برای زنان خانه دار، مشاغل آزاد و دانشجویان فراهم است

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان اذعان کرد: هزار و ۵۵۴ نفر در سال ۱۴۰۰ از بیمه دانشجویی استفاده کردند در حالی که این عدد در سال ۱۳۹۹،  ۶۰۰ نفر بود و دلیل آن را می‌توان دور بودن دانشجویان از فضای دانشجویی دانست که حضوری شدن دانشگاه‌ها در افزایش این آمار نقش موثری را ایفا کرده است. دانشجویان معمولا ۴ تا ۶ سال در فضای دانشگاه حضور دارند و بعد از اتمام دوران تحصیل خود، برای ورود به بازار کار با مشکل سابقه کار روبرو می‌شوند که با سرمایه گزاری سازمان تامین اجتماعی بر روی این طرح و بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، می‌توانند در دوران تحصیل با پرداخت هزینه کمی از بیمه دانشجویی بهره‌مند شوند و از خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند؛ به علاوه آنکه بیمه دانشجویی نیز جزو سوابق بیمه‌ای آن‌ها محسوب می‌شود.

خبرنگار: سجاد مصلحی

پایان خبر/

کد خبر: 1147744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =