چطور خط خنده و خطوط اطراف لب را طبیعی رفع کنیم؟

بسیاری از افراد قصد دارند خط خنده یا همان چروک اطراف لب را رفع کنند، روش های حانگی برای رفع خطوط لبخند و چروک اطراف لب بسیار مناسب است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، خطوط لبخند همان خطوطی هستند که از پایین بینی به گوشه دهان می رسند. چگونه می توانید از خطوط لبخند دور دهان خودداری کنید؟ خوشبختانه، چندین راه برای خلاص شدن از خطوط لبخند وجود دارد. می توانید چند تغییر سبک زندگی ایجاد و یا درمان های طبیعی را امتحان کنید تا از شر چین و چروک عمیق در اطراف دهان خلاص شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین ماسک‌های صورت حاوی ژلاتین برای مبارزه با چین و چروک

با افزایش سن، چین و چروک را خواهید دید که در قسمت های مختلف صورت ظاهر می شوند، مثل پیشانی، زیر چشم ها، بین ابروها و چین و چروک دور دهان. عوامل ثانویه که می توانند منجر به خطوط عمیق شوند شامل از دست دادن کلاژن، سیگار کشیدن و الکل هستند. حتی لبخند می تواند باعث چین و چروک و یا خطوط لبخند شود.

بهترین روش های خانگی برای رها شدن از شر خطوط لبخند و چروک دور لب

زمانی که کلاژن پوست شروع به کم شدن می کند، دور دهان ممکن است چین و چروک شکل بگیرد. با کاهش کلاژن، پوست حالت ارتجاعی و سفتی طبیعی خود را از دست می دهد و خطوط ظریف در اطراف دهان ظاهر می شوند. آیا متوجه خطوط لبخند در اطراف دهان، یا خطوط خنده، شده اید؟ ممکن است از روش های خانگی و درمان های طبیعی برای کاهش یا از بین بردن خطوط لبخند در اطراف دهان به طور طبیعی و سریع استفاده کنید.

روغن ماهی (ماهی)برای بر طرف کردن خطوط لبخند

خوردن مکمل های روغن ماهی و خوردن ماهی چرب می تواند کمک کند تا از شر خطوط لبخند دور دهان خلاص شوید. روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است و از آسیب پوست که منجر به چین و چروک و خطوط خنده اطراف دهان می شود جلوگیری می کند. همچنین می توانید از روغن ماهی در اطراف ناحیه دهان استفاده کنید تا چروک اطراف دهان و خطوط لبخند را کاهش دهید.

ماسک کلم برای رفع خط خنده :

ماسک های کلم بطور منظم می توانند چین و چروک و شل شدن پوست اطراف دهان را کاهش دهند. ۳۰ میلی لیتر از عصاره کلم را در یک کاسه با ۱ قاشق سوپ خوری عسل در آن بریزید. مخلوط کلم را روی پوست اطراف دهان ماساژ دهید. این درمان خانگی به سفت شدن ماهیچه ها در اطراف دهان کمک می کند و به عنوان درمان عالی برای چین و چروک پوست اطراف دهان عمل می کند.

ماسک آرد ذرت برای رفع خط خنده و چروک دور لب:

ماسک صورت آرد ذرت بهترین درمان طبیعی دیگر برای کاهش خطوط لبخند است. اگر چین و چروک اطراف دهان و خطوط خنده دارید، دو بار در هفته ماسک صورت عسل و آرد ذرت را امتحان کنید. مقداری آرد ذرت را با یک قاشق سوپ خوری عسل مخلوط کنید. آن را به هم بزنید تا خمیر شود. این ماسک را روی خطوط اطراف دهان بمالید تا ۳۰ دقیقه بماند. این ماسک صورت خانگی خوب برای کاهش خطوط لبخند و چین و چروک لب فوقانی یا خطوط سیگاری ها است.

روغن نارگیل برای رفع خطوط لبخند: 

روغن نارگیل اگر به عنوان محصول ضد پیری به کار رود واقعا عالی است. روغن نارگیل می تواند پوست را از رادیکال های آزاد محافظت کند و چین و چروک شدن پوست را به تاخیر بیندازد. درمان ساده برای مراقبت از پوست برای کاهش چین و چروک اطراف دهان این است که هر روز قبل از رفتن به خواب، روغن نارگیل را به مناطق آسیب دیده ماساژ دهید. روغن نارگیل به عنوان مرطوب کننده عالی عمل می کند و از کمبود آب در پوست جلوگیری می کند. این یکی از بهترین روش ها برای خلاص شدن از خطوط لبخند بطور طبیعی است.

ژل آلوئه ورا برای رفع خطوط لبخند:

درمان خانگی دیگر برای از بین بردن خطوط خنده استفاده از ژل آلوئه ورا است. ژل آلوئه ورا تازه را روی برگ بردارید و به آرامی در چروک های عمیق اطراف دهان به کار ببرید. ژل آلوئه ورا می تواند به خلاص شدن از شر پوست رها شده در اطراف دهان کمک کند. هم چنین می توانید ژل آلوئه ورا را به پوست ظریف اطراف دهان بمالید تا چین و چروک خطوط خنده را کاهش دهید.

سفیده تخم مرغ برای رفع خط خنده : 

سفیده تخم مرغ به عنوان رژیم ضد پیری مفید است تا به سفت کردن پوست اطراف دهان و از بین بردن خطوط لبخند در اطراف دهان کمک می کند. مقداری توت فرنگی و سفیده تخم مرغ بردارید، یک قاشق سوپ خوری روغن نارگیل بریزید و روی صورت بمالید و بگذارید خشک شود بعد بشویید. این کار به حفظ انعطاف پذیری پوست کمک می کند و به ازبین بردن چین و چروک لبخند، لب ها، و اطراف دهان کمک می کند.

نسخه لیمو برای رفع خط خنده و چروک دور لب:

لیمو به عنوان درمان ضد پیری عمل می کند و می تواند چین و چروک و جوش های سر سیاه را از بین ببرد. اگر چین و چروک دور دهان و چانه را تجربه می کنید، از تکه های لیمو و یا عصاره لیمو برای خلاص شدن از شر آن ها استفاده کنید. اسید در عصاره لیمو به سفتی پوست کمک خواهد کرد که می تواند به از بین بردن خطوط ظریف ناشی از سن کمک کند. کرم شیر را با عصاره لیمو به عنوان درمان خانگی برای درمان خطوط خنده استفاده کنید. هم چنین می توانید عصاره لیمو را برای از بین بردن تیرگی اطراف دهان استفاده کنید.

روغن زیتون و تخم کدوتنبل: 

روغن زیتون عامل طبیعی است که پوست را نرم و انعطاف پذیر نگه می دارد. روغن زیتون به عنوان مرطوب کننده، تقریبا برای هر نوع پوستی خوب است. کدو حلوایی غنی از امگا ۳و۶ است که به هیدرات پوست کمک می کند در نتیجه ظاهر چین و چروک را از بین می برد. دانه کدوتنبل له شده با روغن زیتون صورت نرم را را نرم می کند

ماسک رفع خط خنده و ضد چروک دور لب با عسل و انگور:

ترکیب عسل، روغن هسته انگور، ماست و چای سبز را روی خطوط خنده و حتی اطراف چشم که چین و چروک دارد، بمالید و اجازه دهید این ماسک ۲۰ دقیقه روی صورت بماند و بعد بشویید.

آووکادو برای رفع خطوط لبخند:

درمان خانگی دیگر برای خلاص شدن از شر خطوط خنده ماسک آووکادو است. ویتامین ایی در آووکادو پوست را مرطوب کرده و به کاهش خطوط خنده کمک می کند. نیمی از آووکادو را با جو مخلوط کرده و به مدت ۲۵ دقیقه روی پوست بمالید. به آرامی ماسک صورت را با آب گرم تمیز کنید و پوست را خشک کنید. این ماسک صورت را دوبار در هفته ماسک کنید تا از شر خطوط لبخند به سرعت خلاص شوید. آووکادو برای رفع خط خنده

عصاره سبز آناناس برای رفع خطوط لبخند:

می توانید توپ پنبه را در آب آناناس خیس کنید و سپس آن را چین و چروک عمیق اطراف دهان و خطوط لبخند بمالید. برای محافظت از سلول های مرده پوست در اطراف دهان، آب آناناس و عصاره سیب را مخلوط کنید و روی صورت بمالید.

پاپایا برای رفع خطوط لبخند:

پاپایا به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند که باعث چروک می شوند. ماسک پاپایا صورت به از بین بردن خطوط لبخند در اطراف دهان کمک می کند. برای جلوگیری و به حداقل رساندن خطوط و چین و چروک پوست، خمیری از پاپایا درست و ۱۵ دقیقه بعد بشویید. به طور منظم پاپایا را در اطراف دهان برای رهایی از پوست خشک بمالید تا پوست تیره اطراف دهان را روشن کند.

چای سبز برای رفع خط خنده:

یک کیسه چای سبز بردارید و آن را در یک فنجان آب داغ فرو کنید. آن را به مدت چند دقیقه در همان حالت نگه دارید و سپس کیسه را کنار بگذارید. این چای را به صورت روزانه بنوشید تا چین و چروک پوست ازبین برود آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز، سلول های آسیب دیده را التیام خواهد داد این ماسک را روی خطوط بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند، سپس آن را بشویید تا از چین و چروک دور دهان و خطوط لبخند به طور طبیعی خلاص شوید.

ویتامین ایی برای از بین بردن خطوط لبخند:

ویتامین ایی یکی از بهترین روش های خانگی برای از بین بردن خطوط لبخند در اطراف دهان و یا چین و چروک است. ویتامین ایی را به آرامی دور دهان بزنید. آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت بگذارید و سپس آن را با آب بشویید تا از خطوط لبخند و چروک پوست اطراف دهان جلوگیری شود.

پودر دارچین برای از بین بردن خط لبخند:

۱ قاشق سوپ خوری پودر دارچین و ۳ قاشق سوپ خوری عسل را مخلوط کنید و این را روی صورت بمالید. این خمیر را یک شب یا ۲۰ دقیقه روی صورت بمالید و بعد با آب گرم بشویید. همچنین می توانید مخلوطی از عصاره لیمو و ۱ قاشق چای خوری پودر دارچین را به کار ببرید. این درمان خانگی را به طور مرتب انجام دهید.

زردچوبه برای رفع خطوط لبخند:

زردچوبه خواص ضد پیری دارد . یکی از پاک کننده خوب و ضد چین و چروک است که خطوط را کاهش می دهد و پوست را نرم و انعطاف پذیر می سازد. به کار بردن ترکیبی از زرد چوبه و روغن نارگیل یکی از بهترین روش های طبیعی برای رهایی از خطوط خنده، چین و چروک لب ها و خال های تیره در اطراف دهان است.

عصاره لیمو ترش برای رفع خطوط لبخند:

از عصاره لیمو برای از بین بردن خطوط خنده استفاده کنید. لیمو را نصف کنید و آن را روی خطوط قرار دهید. اسید در عصاره لیمو به سفت شدن پوست اطراف دهان کمک خواهد کرد که می تواند به ازبین بردن خطوط ناشی از سالخوردگی کمک می کند. غلظت بالای ویتامین ث در لیمو رادیکال های آزاد را خنثی خواهد کرد.

تمشک برای از بین بردن چین و چروک :

ماسک تمشک ، خطوط سالخوردگی را در اطراف دهان کاهش می دهد و پوست اطراف دهان را سفت می کند. ۴ قاشق چای خوری تمشک را بردارید، له کنید و ۱ / ۲ قاشق سوپ خوری آب لیمو به آن اضافه کنید.. این یکی از بهترین روش ها برای رهایی از چین و چروک به طور طبیعی است.

روغن کرچک برای از بین بردن خط خنده :

روغن کرچک به احتمال زیاد یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین درمان های خانگی برای تصحیح خطوط خنده، استروغن نارگیل را با روغن کرچک مخلوط کنید، یک درمان خانگی بسیار خوب برای از بین بردن چین و چروک است .روغن نارگیل را با کرچک مخلوط کنید سپس به آرامی مخلوط را اطراف دهان و خطوط زیر چشم ها ماساژ دهید و آن ها را با آب بشویید تا خطوط خنده و خطوط زیر چشم ها را از بین ببرید.

مرطوب کننده اسید گلیکولیک:

برای مراقبت های بهداشتی ضد پیری محصولات اسید گلیکولیک بهترین کرم های ضد چین و چروک هستند که می توانید از آن استفاده کنید. می توانید مرطوب کننده اسید گلیکولیک را در یک لوسیون یا کرم امتحان کنید. این اساسا یک شکل ترکیبی از اسیدهای یافت شده در میوه ها است.

اجتناب از محصولا شیمیایی برای رفع خط خنده:

بسیاری از مواد شیمیایی نظیر کرم های برند، واقعا پوست سالخورده شما را بدتر می کند. اگر می خواهید پوست را جوان نگه دارید، باید از استفاده محصولات حاوی الکل، روغن معدنی و بوهای قوی اجتناب شود.

همچنین باید از سموم جلوگیری کنید تا از شر چروک خلاص شوید. این یعنی اجتناب از چیزهایی مانند دود سیگار، آلودگی، خوردن بیش از حد محصولات حیوانی و غذاهای ناسالم به طور منظم.

تغذیه مناسب برای رفع خط خنده و چروک دور لب:

عدم تغذیه مناسب منجر به چین و چروک در اطراف لب ها در سنین پایین می شود. با تغذیه مناسب می توانید رشد چین و چروک اطراف لب ها و خطوط خنده را کاهش دهید. خوردن انواع توت ها، انبه، پاپایا، گوجه فرنگی و هویج به پوست کمک خواهد کرد تا درخشان و عاری از چروک به نظر برسد. اینها پر از آنتی اکسیدان های ضد چین و چروک هستند تا از پیری زودرس جلوگیری کنند.

اجتناب از نوشیدنی های کافئین دار:

قهوه و نوشابه حاوی کافئین هستند. این ماده در واقع می تواند رگ های خونی را منقبض کند. وقتی این اتفاق می افتد، مایعات و خون را نمی توان به درستی به قسمت های نازک پوست بدن توزیع کرد. به همین دلیل، فیبرهای کلاژن در این مناطق به راحتی شکسته می شوند. به همین دلیل محدود کردن مصرف قهوه و چای، شکلات و نوشابه لازم است.

آدامس جویدن را کنار بگذارید:

جویدن مکرر آدامس دشمن پوست صاف است. جویدن آدامس را کنار بگذارید تا چین و چروک های عمیق اطراف دهان از بین رود. جویدن آدامس می تواند باعث چین و چروک در اطراف دهان و خطوط نازک روی لب شود. جویدن آدامس، ماهیچه های صورت را بالا می برد، که چین و چروک را در اطراف دهان ایجاد می کند. و به تحلیل بافت منجر می شود که باعث می شود پوست پیش از موعد زودرس چروک شده و باعث تسریع رشد لایه های عمیق در اطراف دهان و لب های می شود.

استفاده از کرم ضد آفتاب برای رفع خطوط لبخند:

استفاده منظم و روزمره از ضد آفتاب یکی از بهترین روش های خانگی برای کاهش چین و چروک در اطراف دهان و خطوط لبخند است. باید از این کرم ها برای محافظت از اشعه خورشید استفاده کنید. کرم ضد آفتابی با اس پی اف ۱۵ یا بیشتر، به حفاظت از پوست در برابر آسیب بیشتر که ممکن است توسط خورشید ایجاد شود، کمک می کند.

اجتناب از سیگار کشیدن برای رفع خط خنده و چروک دور لب:

اجتناب از سیگار کشیدن راهی برای خلاص شدن از چین و چروک در اطراف دهان، چین های بزرگ، چین و چروک چشم، گردن است. سیگار کشیدن می تواند کلاژن را از بین ببرد که در حال حاضر در پوست وجود دارد. سیگار کشیدن دائما پوست شما را از اکسیژن و مواد غذایی محروم می کند که باعث آسیب زیاد می شود. علاوه بر این، سیگار می تواند باعث چین و چروک در اطراف دهان در طول زمان شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1147781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =