قیمت نفت برنت ۱۰۱ دلار و ۱۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۶ سنت معادل ۲.۰۸ درصد افزایش به ۱۰۱ دلار و ۱۶ سنت رسید.

به‌گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز جمعه به‌دنبال اطلاعیه یکی از مقامات آمریکا مبنی بر عدم افزایش تولید نفت عربستان در کوتاه‌مدت، ۲.۵ درصد افزایش یافت. سرمایه‌گذاران همچنین مطمئن نیستند اوپک ذخایر کافی برای افزایش تولید نفت خام داشته باشد.

این خبر در بحبوحه سفر جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا به خاورمیانه و در شرایطی اعلام‌شده که ذخایر مازاد اعضای اوپک در حال کاهش است.

بیشتر بخوانید:

سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در حوزه نفت و انرژی کشور آغاز شده است/ منتظر غربی‌ها نمی‌مانیم

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۶ سنت معادل ۲.۰۸ درصد افزایش به ۱۰۱ دلار و ۱۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۸۱ سنت معادل ۱.۸۹ درصد افزایش، ۹۷ دلار و ۵۹ سنت معامله می‌شود.

ترس از رکود اقتصادی و سقوط تقاضا برای نفت باعث کاهش شدید قیمت هر دوی این شاخص‌های نفتی در این هفته شد. نفت برنت ۵.۵ درصد و نفت آمریکا ۶.۹ درصد از ارزش خود را طی یک هفته از دست دادند.

رئیس‌جمهور آمریکا در روز جمعه به جده رسیده و انتظار می‌رود از عربستان درخواست افزایش تولید نفت را داشته باشد.

اما آمریکا انتظار ندارد عربستان فورا تولید خود را بالا ببرد و منتظر نتیجه دیدار آینده ائتلاف اوپک پلاس در سوم اوت است.

در این بین، تعداد چاه‌های نفت آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده است، ۲ حلقه در این هفته افزایش‌یافته و به ۵۹۹ رسیده‌است، یعنی بالاترین رقم از مارس ۲۰۲۰.

وزیر نفت لیبی هم اعلام کرده تولید نفت خام این کشور پس‌از دیدار گروه‌هایی که تأسیسات نفتی آن را برای ماه‌ها متوقف کرده بودند، از سر گرفته می‌شود. به‌این‌ترتیب ۸۵۰ هزار بشکه در روز نفت به بازار برمی‌گردد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1147827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =