عربستان: دستمان به سوی ایران دراز است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن اعتراف به عدم پرداختن به مسئله همکاری با رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دست ریاض به سوی ایران دراز است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، فیصل بن فرحان در گفتگویی مطبوعاتی که در پایان نشست سران جده برگزار شد، اعلام کرد، دست کشورش به سوی ایران برای دستیابی به روابط طبیعی دراز است.

بیشتر بخوانید

عربستان: عادی‌سازی روابط با اسرائیل راهبردی است

او در این کنفرانس خبری افزود: نشست بر محور مشارکت با ایالات متحده استوار بود و دست عربستان همچنان به سوی ایران دراز است و ما به دنبال روابط طبیعی با این کشور هستیم.

فیصل بن فرحان افزود: مذاکرات با ایران مثبت اما هنوز به هدف خود نرسیده است، امیدواریم در آینده شاهد تحولاتی در این امر باشیم.

به گفته بن فرحان: راه حل‌های دیپلماتیک راه‌ایده آل و تنها راه تعامل با ایران است.

این وزیر سعودی خاطر نشان کرد هیچ پیامی از سوی ایران به این نشست سران ارسال نشده است و بیانیه پایانی نشست نیز چندی دیگر منتشر خواهد شد.

فیصل بن فرحان افزود: به رئیس جمهور بایدن اطلاع دادیم که تدابیری را علیه مرتکبین جنایت خاشقجی اتخاذ کردیم و چنین اشتباهاتی رخ می‌دهند.

او تاکید کرد: نشست سران جده هرگز همکاری نظامی یا فن آوری با اسرائیل را مورد بحث قرار نداد.

وزیر خارجه سعودی مدعی شد: اصلا چیزی به نام ناتوی عربی مطرح نشد و اصولا نمی‌داند این اصطلاح از کجا آمد، چنین مسئله‌ای هرگز در نشست مطرح هم نشد.

به گفته وزیر خارجه عربستان سعودی تولید نفت در این نشست به شکل خاص مورد برسی قرار نگرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1147863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =