حمله پهپادی ترکیه به نینوی ۵ کشته برجای گذاشت

یک پهپاد متعلق به ترکیه، یک خودروی غیر نظامی را در سنجار عراق هدف قرار داد که پنج نفر در پی آن کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، منابع خبری عراقی از حمله پهپادی نظامیان ترکیه به یک خودروی غیر نظامی در استان نینوی عراق خبر دادند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز خبر داد که پهپاد «بیرقدار-۲» متعلق به ترکیه، یک خودرو را در نینوی هدف قرار داد که در پی آن، پنج غیر نظامی از جمله یک زن کشته شده‌اند.

پایگاه خبری موازین نیوز هم به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که این حمله در سنجار رخ داده است و پنج نفر هم کشته شده‌اند.

این منبع در عین حال گفت که هنوز هویت قربانیان این حمله مشخص نیست.

وزارت دفاع ترکیه بیست و دوم تیر ماه جاری از حمله به مواضع تروریست‌های «پ‌ک‌ک»  در رشته‌های کوه‌های «قندیل» در کردستان عراق خبر داد.

این نهاد ترکیه مدعی شد که  دو تروریست پ‌ک‌ک در حمله پهپادی به کوه‌های «قندیل» که مقراین سازمان تروریستی در شمال عراق است، از پای درآمدند.

این در حالی است که  منابع عراقی گفته‌اند، ارتش ترکیه تاکنون ۳۶ پایگاه و مقر نظامی کوچک و بزرگ در شمال عراق به بهانه مبارزه با پ‌ک‌ک دایر کرده است. یک منبع نظامی عراقی گفت که برخی از این پایگاه‌ها در عمق ۸۰ و ۴۰ کیلومتری در استان «نینوی» و شمال «موصل» دایر شده‌اند.

گروهک پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق و سوریه است.

دولت‌های سوریه و عراق حضور نظامیان ترکیه در شمال این کشور را اقدامی اشغالگرانه و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی خود برشمرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1147964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =