اوکراین:‌ می‌توانیم با موشک‌های آمریکایی کریمه را مورد هدف قرار دهیم

یکی از مقام‌های نظامی اوکراین هشدار داد که این کشور احتمال دارد با استفاده از موشک‌های دور بُرد آمریکایی، شبه جزیره کریمه را هدف قرار دهد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «وادیم اسکیبیتسکی» سخنگوی اطلاعات نظامی اوکراین هشدار داد که احتمال دارد این کشور با استفاده از موشک‌های آمریکایی، شبه جزیره کریمه را هدف قرار دهد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «اوکراین می‌تواند از تسلیحات دور بُردی که آمریکا ارائه داده، برای هدف قرار دادن (شبه جزیره) کریمه استفاده کند».

سخنگوی اطلاعات نظامی اوکراین روز شنبه (۱۶ ژوئیه) نیز مدعی شد: مرحله جدید عملیات روسیه علیه اوکراین فقط حملات موشکی از هوا و دریا نیست. می‌توانیم گلوله‌باران را در طول کل خط تماس، در طول کل خط مقدم ببینیم. از هوانوردی تاکتیکی و بالگردهای تهاجمی به طور فعال استفاده می‌شود. 

وی افزود: در واقع یک فعال‌سازی مشخص از سوی دشمن در سراسر خط مقدم وجود دارد... به وضوح آماده‌سازی برای مرحله بعدی حمله در حال انجام است.

به گزارش رویترز، ارتش اوکراین گفته که به نظر می‌رسد روسیه در حال سازماندهی مجدد یگان‌ها برای حمله به «اسلاویانسک» شهر مهم تحت کنترل کی‌یف در منطقه دونتسک در شرق اوکراین است.

وزارت دفاع انگلیس یکشنبه اعلام کرد که روسیه در حال تقویت مواضع دفاعی‌اش در سراسر مناطق تحت کنترل خود در جنوب اوکراین است. اوکراین مدعی است با تشدید جنگ، حداقل ۴۰ نفر در بمباران مناطق شهری از سوی روسیه در سه روز گذشته کشته شده‌اند.

روسیه که اقدام نظامی خود را «عملیات نظامی ویژه برای غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی همسایه‌اش می‌خواند، گفته از سلاح‌های با دقت بالا برای تخریب زیرساخت‌های نظامی اوکراین و حفاظت از امنیت خود استفاده می‌کند و بارها هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد کرده است. کی‌یف و غرب می‌گویند که این درگیری تلاشی بی‌دلیل برای تسخیر کشوری است که با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ از حکومت مسکو رهایی یافت.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور به واحدهای نظامی دستور داده تا عملیات خود را برای جلوگیری از حملات اوکراین به شرق این کشور و سایر مناطق تحت کنترل روسیه تشدید کنند؛ جایی که به گفته مسکو، کی‌یف می‌تواند به زیرساخت‌های غیرنظامی یا ساکنان آن ضربه بزند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1147974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =