اردوغان و رئیسی مسائل روز منطقه را بررسی می‌کنند

دفتر ریاست جمهوری ترکیه از دیدار آتی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با همتای ایرانی خود در تهران و بررسی مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دفتر ریاست جمهوری ترکیه غروب یکشنبه به وقت تهران اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه برای یک سفر رسمی دو روزه فردا دوشنبه به تهران سفر می‌کند تا با آیت الله سید ابراهیم رئیسی، همتای ایرانی خود درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی گفت‌وگو کند.

به گزارش روزنامه «دیلی صباح» به نقل از رفتر ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان روز دوشنبه به ایران سفر و در جلسات شرکت خواهد کرد. وی قرار است و در ۱۹ ژوئن (سه شنبه ۲۹ تیر) در هفتمین نشست شورای همکاری عالی ترکیه و ایران با حضور آیت الله رئیسی حضور یابد.

اردوغان همچنین در نشست سه جانبه با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  و رئیس جمهور ایران در چارچوب روند آستانه شرکت خواهد کرد.

انتظار می‌رود این سه رئیس جمهور در مورد تحولات اخیر در سوریه و مبارزه با تروریسم از جمله علیه داعش و  «پ‌ک‌ک» و بازگشت داوطلبانه پناهجویان سوری به سوریه گفت‌وگو کنند.

وزارت امور خارجه ترکیه روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزرای امور خارجه ایران و ترکیه روز شنبه در تماس تلفنی درباره آمادگی برای برگزاری نشست آتی در سطح عالی (روند آستانه) گفت‌وگو کردند.

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران پس از سفر رسمی وزیر امور خارجه ایران به آنکارا در  ۲۷ ژوئن (دوشنبه ۶ تیر) این گفت‌وگو را انجام دادند.

کرملین نیز سه‌ شنبه گذشته اعلام کرد پوتین برای شرکت در نشست سوریه با اردوغان و رئیسی به تهران سفر خواهد کرد. 

روسیه، ترکیه و ایران در سال‌های اخیر مذاکراتی را درباره سوریه به عنوان بخشی از «روند صلح آستانه» برای پایان دادن به بیش از ۱۱ سال درگیری در این کشور خاورمیانه برگزار کرده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1147980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =