نشست نقد و بررسی کتاب «افسانه روشنایی» برگزار شد + فیلم

نشست نقد و بررسی کتاب «افسانه روشنایی» با حضور مترجم کتاب و جمعی از متخصصین و پژوهشگران برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، نشست نقد و بررسی کتاب «افسانه روشنایی» برگزار شد.در این مراسم محمد مظفرپور مترجم کتاب، همایون ستوده فیزیوتراپیست، موسی شیرالی فیزیوتراپیست و مسئول اندیشکده اساس، میثم هنری جعفرپور پژوهشگر حوزه‌ی فیزیک خورشید و همچنین با همراهیِ مجازی میثم باقری استادیار ژنتیک دانشگاه دارت موت ایالات متحده حضور داشتند.

بیشتر بخوانید:

کتاب افسانه روشنایی بیان ناگفته‌هایی از تاریخچه ارتباط الکتریسیته و حیات

کتاب افسانه‌ی روشنایی، در سال ۲۰۱۷ توسط آرتور فرستنبرگ، تحت عنوان «رنگین‌کمان نامرئی» نوشته شده است. گزارشات این کتاب نتیجه‌ی پژوهش‌های پرتعداد آکادمیک است که بیش از این که یک کتاب فنی باشد، یک مجموعه مقالات پزشکی به حساب می‌آید.

آرتور فرستنبرگ در این کتاب، حاصل چهل سال تحقیق خود بر روی تاریخچه ارتباط پزشکی و زیست شناسی با الکتریسیته را ارایه کرده است و از این نظر، کتاب علاوه بر طرح موضوعات جنجالی، دارای منابع بسیار زیاد (در حدود 120 صفحه) است.

کتاب افسانه روشنایی، به رشته‌های مختلف علوم از گیاه‌شناسی و جانورشناسی گرفته تا رشته های مختلف پزشکی و مهندسی توجه کرده و از این رو دایره مخاطبین زیادی دارد. این کتاب با این که کتابی فلسفی نیست اما می‌تواند بسیار مورد استفاده علاقه‌مندان به مباحث فلسفه علم و تاریخ علم قرار بگیرد. افسانه روشنایی همچنین می‌تواند زمینه خوبی برای معرفی حوزه جدید علمی اقلیم فضایی به مراکز علمی کشور باشد؛ حوزه‌ای که در دهه‌های اخیر بسیار مورد توجه نهادهای تحقیقاتی جهان قرار گرفته است.

انتهای پیام/


 

کد خبر: 1147987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =