دانشگاه آزاد اسلامی باید نماد پایبندی به شئون رفتاری و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی باشد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به رؤسای واحدها و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید نماد پایبندی به شئون رفتاری و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و مقوم فضایل اخلاقی و باورهای دینی و التزام به مسئولیت‌های اجتماعی باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیانیه‌ «نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت اجتماعی» ۱۷ اردیبهشت سال جاری توسط  محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به رؤسای واحدها و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

 طهرانچی در این بیانیه خطاب به رؤسای واحدها و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرده است: دانشگاه آزاد اسلامی باید نماد پایبندی به شئون رفتاری و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و مقوم فضایل اخلاقی و باورهای دینی و التزام به مسئولیت‌های اجتماعی باشد و این بخشی از فرایند آموزش‌های اجتماعی در محیط دانشگاه است که لازم است مجدانه مورد توجه همه ما قرار بگیرد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این بیانیه اشاره می کند: پرهیز از اقدامات بازدارنده و مخل یادگیری همه دانشجویان مانند تبرج، رفتار خلاف شأن کلاس، اختلاط در نشستن کلاس  یا حاضر شدن دانشجو با پوشش نامناسب در محیط‌های مشترک آموزشی ضروری است. در این زمینه ایجاد زمینه فکری و اندیشه‌ای برای اعضای هیأت علمی در زمینه قواعد حاکم بر محیط های مشترک، برگرفته از اندیشه متعالی اسلامی و جایگاه عفاف به عنوان یک فضیلت برتر اخلاقی و رعایت پوشش مناسب در رشد و باورهای محیط‌های علمی و روش‌های تربیت اجتماعی با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، مناظره، جلسات هم‌اندیشی و نشست‌های تخصصی راهگشا خواهد بود.

از این‌رو امروز نشست علمی «دانشگاه؛ تعلیم و تربیت اجتماعی و مسأله حجاب» با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی،  انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اکبر اشرفی رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدهادی ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  و جمعی از پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت اجتماعی و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی به صورت حضوری و مجازی در سازمان مرکزی برگزار شد.

موضوع «دانشگاه؛ تعلیم و تربیت اجتماعی و مسأله حجاب» به عنوان یکی از زمینه های پژوهشی در سامانه پژوهشیار بارگذاری شده است و در این مدت علاوه بر ایجاد شبکه پژوهشگران در حوزه تعلیم و تربیت اجتماعی و عفاف و حجاب، بیش از ۵۰ عنوان پایان نامه و رساله دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به این موضوع اختصاص یافته است.

در این نشست هفت پایان نامه و رساله برگزیده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت اجتماعی و عفاف و حجاب به شرح زیر ارائه شد:

ـ «بررسی ملاک های فرهنگی عفاف و حجاب در دین زنان سنتی و مدرن شهر تهران و ارائه الگوی مطلوب»،  مهدی گودرزی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

ـ «حجاب و پوشش و تأثیر عاطفی آن از منظر آیات و روایات»، کبری صفدری کهنه شهری دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان

ـ «راهکارهای صحیفه سجادیه در ارتقا فرهنگ عفاف و حجاب»، باهره کریمی دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون

ـ «حجاب مصونیت ساز و غیرت دینی از منظر قرآن و حدیث»، سیده زهرا سجادی دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون

ـ «طراحی مدل گفتمان حجاب اسلامی»، الهه باقری دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

ـ «قلمرو دخالت حکومت در مسأله حجاب و عفاف از دیدگاه قرآن»، فاطمه گردویی دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان

ـ «مسئولیت مدنی پلیس امنیت اخلاقی در برخورد با بدحجابی و بی حجابی»، حبیب‌الله نصیری بهزادی دانشجوی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن

انتهای پیام/

کد خبر: 1148040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =