پیوس: حضور در جام جهانی حق اسکوچیچ بود

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: اعمال نظرهای شخصی و تصمیم‌های اشتباه کمیته فنی موجب برهم خوردن فضای آرام تیم ملی و ایجاد ۲ دستگی در تیم ملی و بازیکنان شد و اسکوچیچ می‌تواند این شرایط را به روال سابق بازگرداند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فرشاد پیوس افزود: به نظر من کمیته فنی فضای آرام تیم ملی را به هم ریخت و باعث چنددستگی در بین بازیکنان شد. آیا واقعا نیازمند این همه حاشیه و جنجال بودیم آنهم در آستانه جام جهانی؟ امروز هیچ گزینه داخلی و خارجی نمی‌تواند به فوتبال ما کمک کند و اگر قرار باشد این اتفاق روی دهد فقط اسکوچیچ می‌تواند در این راه قدم بردارد چرا که حداقل در این مدت او بازیکنان را شناخته و با آنها کار کرده؛ ضمن اینکه از قبل نیز با فرهنگ و فوتبال ما آشنایی داشته و می‌تواند در این موقعیت کمک حال باشد.

او ادامه داد: در مورد تیم ملی یک نکته مهم را فراموش کرده‌ایم؛ در روزگاری که همه فکر می‌کردیم تیم ملی از جام جهانی حذف شده اسکوچیچ آمد و با قبول مسئولیت تیم را در مسیری قرار داد که در ناامیدی، جواز حضور در این مسابقات را به دست آورد و با صعودی راحت و آسان ایران را یکی از مسافران قطر کرد.

بیشتر بخوانید:

استفاده از ظرفیت‌های استان بوشهر برای رفاه تماشاگران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

وی ادامه داد: یادمان نرود که صعودمان به اما و اگر کشیده شده بود و نیازمند شانش بودیم اما نتایج خوبی که او به دست آورد باعث شد تا بتوانیم یکی از تیم‌های راه‌یافته به جام جهانی قطر باشیم و امروز نباید به راحتی از این مسایل بگذریم.

بازیکن اسبق تیم ملی  فوتبال خاطر نشان کرد: اسکوچیچ مردی با شخصیت، مربی دوست‌داشتنی و فردی بی‌ادعا و اخلاق‌مدار است. حضور در جام جهانی حق اسکوچیچ بود و من امروز خوشحالم که در نهایت او به حقش رسید هر چند که از نظر من کل این ماجرایی که در چند روز اخیر ایجاد شده بود اشتباه بزرگی بود که نباید وارد آن می‌شدیم.

پیوس در چرایی علل این اتفاقات، توضیح داد: اشتباه بزرگی که شاهد بودیم این بود که وارد یک بازی شدیم که از پایه غلط بود، نظرهای شخصی موجب اختلافاتی شد که نتایج آن را همه دیدیم و شاهد بودیم چه میزان وقت و انرژی را از فدراسیون و تیم ملی گرفت و موجب نگرانی جامعه و خانواده بزرگ فوتبال شد.

وی خروج از این شرایط را منوط به حمایت همه جانبه از تیم ملی و اسکوچیچ دانست و افزود: امروز فقط یک کار باید انجام دهیم، فقط و فقط حمایت از تیم ملی را باید در دستور کار قرار دهیم. تمامی ارکان فوتبال و ورزش ما باید از تیم ملی و اسکوچیچ حمایت کنند و بازیکنان هم باید بدانند چه وظیفه‌ای داشته و چه کاری را باید در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

این پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: همدلی، انسجام، اتحاد و حضور زیر پرچم ایران و بازی در جام جهانی برای حفظ اعتبار و آبروی ورزش و فوتبال ایران باید مد نظر همه بازیکنان باشد. متاسفانه شرایطی به وجود آمد که بدون دلیل، تیم ملی، کادر فنی و بازیکنان را تحت فشار قرار دادیم و تا زمان داریم باید در این خصوص اقدامی سریع و فوری را انجام داد.

او گفت: خوشبختانه تا جام جهانی فرصت داریم و اسکوچیچ می‌تواند با بازیکنان صحبت کند. با توجه به روحیات و شخصیتی که دارد پیشنهاد می‌کنم خود او سکان این کار را در دست گرفته و به صورت فردی با بازیکنان صحبت کرده و مشکلاتی که به وجود آمده را حل کند. بازیکنان باید بدانند سرباز تیم ملی هستند و تنها وظیفه‌ای که دارند این است در خدمت تیم و سرمربی باشند. ما بازیکنانی خوبی داریم و تنها باید همدلی دوباره را در بین آنها ایجاد کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1148056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =