بازگشت به برجام بهترین گزینه برای آمریکاست

«کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی بازگشت واشنگتن به برجام را بهترین گزینه برای واشنگتن و منطقه دانست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت «کنتیکت» آمریکا در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «الجزیره» در پاسخ به سوالی درباره روند مذاکرات مربوط به برجام گفت: ما در لحظه بسیار حساسی با تهران به علت اقدامات ترامپ و تصمیم او برای خروج از توافق هسته ای هستیم.

وی افزود: امیدوارم هنوز فرصتی برای بازگشت به توافق هسته ای وجود داشته باشد و این بهترین چیز برای واشنگتن و منطقه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

واکنش فرزند شهید فخری‌زاده به صحبت‌های ظریف / تحریم سپاه ربطی به برجام ندارد

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه در تماس تلفنی با «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  اظهار داشت: هیچ تردیدی در اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار وجود ندارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تأکید کرد: کاخ سفید باید زیاده خواهی‌ها و تردیدها را کنار گذاشته و با واقع بینی در مسیر دستیابی به راه حل و حصول توافق گام بردارد و از تکرار رویکرد ناکارآمد گذشته و رفتار غیر سازنده و توسل به اهرم‌ فشار و تحریم دست بردارد.

کریس مورفی در بخش دیگری از گفت وگوی خود با الجزیره در پاسخ به سوالی درباره ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار این شبکه از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن تصریح کرد: ما خواهان اطلاعات بیشتری درباره تحقیقات دولت آمریکا درخصوص کشته شدن شیرین ابوعاقله شده ایم.

وی در پاسخ به سوال دیگر شبکه الجزیره درباره وضعیت داخلی مصر گفت: "در صورت عدم آزادی زندانیان سیاسی در مصر، کنگره می تواند تصمیم به قطع یا کاهش کمک های آمریکا به این کشور بگیرد."

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1148059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =