رژیم صهیونیستی نگران آینده مبهم خود است / چالش مقاومت برای مقام‌های صهیونیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مقاومت مردم فلسطین که صاحبان اصلی این سرزمین هستند وجود صهیونیست‌ها را به چالش کشیده است.

عمویی در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اینکه طی چند ماه گذشته شاهد کاهش تنش‌ها در منطقه و رشد روابط کشورها هستیم، اظهار کرد: توسعه روابط میان کشورهای اسلامی یکی از اصول قانون اساسی کشور و مورد تأکید در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

وی به تلاش رژیم صهیونیستی برای تقویت بنیه نظامی اشاره کرد و افزود: رژیم صهیونیستی یک وجود نامشروع در منطقه غرب آسیاست به همین دلیل همه اقداماتش نیز زیر سؤال است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه صهیونیست‌‎ها با تأمین سلاح و افزایش توانمندی نظامی می‌خواهند خود را به منطقه تحمیل کنند، اما این رژیم منحوس بعد از 70 سال نتوانسته این موجودیت و مشروعیت را کسب کند، بنابراین نگران بقا و آینده مبهم خود است.

عمویی تصریح کرد: مقاومت مردم فلسطین که صاحبان اصلی این سرزمین هستند وجود صهیونیست‌ها را به چالش کشیده است. از همین رو رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند از طریق ارتباط با برخی کشورهای عربی منطقه برای خودشان فضای جدید کار ایجاد کنند. ما این ارتباطات را سیاسی می‌دانیم که عمق اجتماعی و مردمی ندارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خیابان‌هایی که مردم کشورهای مسلمان در آن تردد می‌کنند پذیرش رژیم صهیونیستی را ندارد و لذا تأمین سلاح فقط این رژیم را بیشتر از گذشته غیرمردمی‌تر می‌کند.

وی با اشاره به بیانیه موسوم به بیانیه قدس اظهار کرد: بیانیه‌ای که در سرزمین‌های اشغالی امضا شد، فضایی بود که سعی داشت حمایت ایالات متحده را برای صهیونیست‌ها تضمین کند. البته این حمایت‌ها از جانب دولت آمریکا عجیب نیست، چون آمریکایی‌ها حامیان اصلی ایجاد و بقای صهیونیست‌ها هستند.

عمویی با تصریح اینکه حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها مسئله چندان نگران کننده‌ای نیست، گفت:  مردمی که ساکن سرزمین‌های اشغالی هستند، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسند و آنها را نمی‌پذیرند و قطعاً صدور چنین بیانیه‌هایی برای رژیم صهیونیستی مشروعیت ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نخستین سفر خود به منطقه غرب آسیا روز چهارشنبه ۲۲ تیر ماه به تل‌آویو رفت. جمهوری اسلامی ایران و برجام از جمله موضوعاتی بود که بایدن و مقامات صهیونیستی در دیدارها و نشست‌هایشان به آن پرداختند و به خصوص مقامات رژیم صهیونیستی همچون عادات گذشته باز هم شروع به لفاظی‌ علیه ایران کردند.

اسحاق هرتزوگ رئیس‌ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی سفر بایدن را بازتاب دهنده عمق روابط دوجانبه دانست و مدعی شد: چالش‌های امنیتی ایجاد شده از سوی ایران که اسرائیل و همسایگانش را تهدید می‌کند، مورد بررسی قرار خواهیم داد.

یائیر لاپید نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی نیز ایجاد یک ساختار امنیتی و اقتصادی جدید در خاورمیانه را موضوع گفت‌وگوها با بایدن بیان کرد که قرار است در یک ائتلاف جدید برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند.

پس از این دیدارها بیانیه‌ مشترکی موسوم به «بیانیه قدس» منتشر شد که در آن واشنگتن خود را به امنیت رژیم اسرائیل و حفظ برتری نظامی [ادعایی] این رژیم در منطقه همچنان پایبند دانست و اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد.

همچنین در این بیانیه ادعا شد که آمریکا آماده است از تمام عناصر قدرت ملی خود برای اطمینان از این نتیجه استفاده کند و همچنین خود را متعهد به مقابله با فعالیت‌های مستقیم ایران یا فعالیت‌هایی که از طریق گروههای همسو با خود همچون حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی انجام می‌دهد، می‌داند.

کد خبر: 1148067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =