اغلب بیماران بدحال کرونا دیابت و فشارخون بالا دارند/ واکسن نزده‌ها در اولویت ابتلا به سویه جدید

رئیس بیمارستان شاه‌ولی دانشگاه آزاد اسلامی یزد با بیان اینکه در سویه جدید کرونا امکان سرایت بیشتری در مقایسه با ویروس امیکرون قبلی وجود دارد، گفت: اغلب بیماران کرونای بدحال، به دیابت و فشار خون مبتلا هستند. البته دلیل ابتلای این افراد به نوع شدید کرونا عدم تزریق واکسن است.

حمید حبوباتی، رئیس بیمارستان شاه‌ولی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین وضعیت کرونا در استان یزد گفت: بر اساس نقشه کرونایی کشور چند شهر استان یزد در وضعیت نارنجی و دیگر شهرها در وضعیت آبی قرار داشته و نوع بیماری از نوع سویه جدید امیکرون جهش یافته است و اغلب مبتلایان به کرونا در بیمارستان شاه ولی یزد به شکل سرپایی درمان می‌شوند.  

وی درباره ارائه خدمات واکسن برای مهار این بیماری افزود: هم‌اکنون روند تزریق واکسن مناسب است و در این میان کادر درمان به شکل مناسب به تزریق دوز چهارم واکسن  کرونا پرداخته  و مردم عادی هم در مراکز درمان خدمات  واکسن تزریق می‌کنند.

رئیس بیمارستان شاه‌ولی دانشگاه آزاد اسلامی یزد درباره چگونگی حضور افراد در تجمعات با توجه به فرارسیدن ایام محرم و برگزاری هیات مذهبی تاکید کرد: افراد در صورت شرکت در مراسمات مذهبی در فضای باز حضور داشته و رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و شست و شوی دست‌ها را در اولویت اقدامات خود قرار دهند. افراد حتی الامکان از حضور در فضای سر پوشیده ممانعت کنند.

امکان سرایت کرونا در مقایسه با سویه‌های گذشته افزایش یافته است

وی با بیان اینکه با گذشت نزدیک به سه سال از شیوع کرونا شاید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بین مردم کاهش یافته است گفت: در سویه جدید کرونا امکان سرایت بیشتری در مقایسه با ویروس امیکرون قبلی دارد، طبیعتا میزان بیماری‌زایی این بیماری  کاهش یافته و مبتلایان بیشتر به شکل سرپایی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. مردم با رعایت  پروتکل‌های بهداشتی راه‌های انتقال بیماری را  کاهش دهند تا بتوانند به شکل مناسب موج هفتم کرونا را مدیریت کنند. امیدواریم بتوان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی محرم و صفر را پشت سر گذاشت.

اغلب بیماران بدحال کرونا به چه بیماری‌هایی مبتلا هستند؟

حبوباتی درباره آخرین وضعیت مبتلایان به بیماری کرونا گفت: اغلب  بیماران کرونا بدحال به دیابت و فشار خون  مبتلا هستند. البته دلیل ابتلای این افراد به نوع شدید کرونا عدم تزریق واکسن کرونا است. اگر تمامی افراد واجد شرایط در کشور واکسیناسیون را به شکل منظم انجام دهند، طبیعتا میزان ابتلا به بیماری کاهش می‌یابد.

رئیس بیمارستان شاه‌ولی دانشگاه آزاد اسلامی یزد درباره پیش بینی وضعیت کرونا در ماه‌های آینده افزود: هر گونه  اظهارنظر در این زمینه به نوع رفتار اجتماعی افراد و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نوع حضور افراد در تجمعات، مهمانی‌ها و ... بستگی دارد، چون در صورت حضور افراد در تجمعات به شکل کنترل شده به نسبت میزان بیماری در کشور کاهش می‌یابد، در غیر این صورت شاهد شیوع پیک جدید کرونا در کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1148093

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =