اتحادیه اروپا از تحریم روسیه عقب‌نشینی کرد

یک روزنامه چینی بر اساس تحلیل‌های کارشناسان گزارش کرد که اتحادیه اروپا فهمیده که تحریم‌ها علیه روسیه دیگر کارساز نیست برای همین قصد ندارد دیگر مسکو را تحریم کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه) کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای اعمال فشار به روسیه چندین بسته تحریمی را علیه مسکو تصویب کردند و حتی ضرب‌الاجل هایی را هم برای قطع واردات نفت و گاز و انرژی روسیه تعیین کردند.

در حالیکه جنگ اوکراین به پنج ماهگی خود نزدیک می شود، کشورهای اروپایی اعتراف کرده‌اند که این تحریم‌ها ناکارآمد بوده و قصد دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کنند.

طبق گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، تحلیلگران چینی بر اساس شواهدی می‌گویند که اتحادیه اروپا به این مسئله پی برده است که  نتوانسته با حداکثر تحریم‌ها، روسیه را در هم کوبد بنابراین تحریم‌ها علیه این کشور کارایی خود را از دست داده است.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا تحت فشار ایالات متحده آمریکا است تا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع کند اما روزنامه «گلوبال تایمز» چین در این خصوص نوشت: «مسئله کلیدی به ایالات متحده مربوط می‌شود زیرا بسیاری از اقدامات اتحادیه اروپا نیازمند هماهنگی و همکاری با آمریکا است».

«وانگ ییوی» مدیر مؤسسه امور بین‌المللی دانشگاه «رنمین» چین می‌گوید که برخی کشورهای اروپای شرقی همچون لیتوانی و جمهوری چک، «همچنان به اتحادیه اروپا فشار می آورند تا روسیه را تحریم کند و این در حالی است که اتحادیه اروپا می‌داند که تحریم‌ها ضعیف‌تر و ضعیف‌تر می‌شود».

در این مطلب آمده است که اگر «دونالد ترامپ» در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا مشارکت کند و پیروز شود، آن زمان اتحادیه اروپا چندان ارزشی نخواهد داشت.

طبق گفته تحلیلگران چینی که نظرات آن‌ها در روزنامه گلوبال‌تایمز آمده است، اوضاع تحریم‌های ضدروسی اتحادیه اروپا پس از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در ماه نوامبر شفاف‌تر می‌شود و بسیاری از ناظران چینی بر این باورند که تحریم‌ها جدید، «بیشتر جنبه نمادین خواهد داشت».

در همین راستا، چندی پیش، روزنامه روسی «ایزوستیا» به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که اتحادیه اروپا و روسیه توافقی را به امضا درآوردند که طبق آن ممانعت از انتقال کالا بین بخش‌هایی از روسیه غیرقابل قبول خواهد بود.

در این روزنامه آمده است که روسیه از این توافق دوجانبه ابراز خرسندی کرده است اما مقام‌های لیتوانی از موافقت با ترانزیت کالا به استان کالینینگراد خودداری کردند.

در 17 ژوئن، «ویلنیوس» پایتخت لیتوانی تحویل تعدادی از کالاها به کالینینگراد یا همان حدود 50٪ از کل محموله‌هایی که به منطقه می‌رفت، ممنوع کرد.

طبق این گزارش، ️روسیه خواستار رفع انسداد ارسال کالا شد. پاسخ دریافتی ممکن است ممنوعیت کامل واردات و صادرات همه کالاها از طریق کشورهای بالتیک به فدراسیون روسیه باشد. با این حال، اتحادیه اروپا وعده داده است که تحریم‌ها را در مورد ترانزیت کالا به منطقه کالینینگراد را مورد بازنگری قرار دهد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌ها و عرضه سلاح‌های سبک و سنگین به اوکراین، نه تنها به توقف درگیری‌ها کمکی نکرده‌اند بلکه بیش از پیش به این درگیری‌ها دامن زده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1148138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =