نشریات دانشجویی از انتشار مطالب تکراری پرهیز کنند/ افزایش کمک‌هزینه نشریات به بهبود کیفیت آن‌ها کمک می‌کند

مدیر مسئول نشریه دانشجویی تدبیر گفت: نشریات دانشجویی باید بتوانند تولید محتوا داشته باشند و از انتشار مطالب تکراری و غیرسازنده پرهیز کنند که بخش عمده‌ای از این موضوع به میزان علاقه، خلاقیت، ارتباطات اجتماعی و سطح سواد رسانه افراد بستگی دارد.

سمیه قنبری مدیر مسئول نشریه دانشجویی تدبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: نشریه تدبیر، گاهنامه‌ای دانشجویی است که با هدف انعکاس فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان افغان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم و ایجاد یک پل ارتباطی بین جامعه دانشجویان ایرانی و افغانستانی به صورت الکترونیکی منتشر می‌شود و تاکنون از مقالات علمی و اجتماعی دانشجویان، اشعار، اخبار و تحلیل حوادث و جریانات درون افغانستان در تولید محتوای نشریه استفاده کرده‌ایم. تغییرات سیاسی در افغانستان و تبعات اجتماعی آن مانند دشواری تحصیل برای دختران از مهم‌ترین موضوعات مورد بررسی در شماره قبلی نشریه تدبیر بود.

وی افزود: اعضای تحریریه نشریه تدبیر، همگی از دانشجویان اتباع افغانستان هستند که سبب شده به مسائل و موضوعات گوناگون این دسته از دانشجویان غیرایرانی مسلط باشند. این نشریه به آشنایی دانشجویان افغان ساکن در ایران با فرهنگ غنی کشور خود کمک بسزایی کرده‌است.

قنبری بیان کرد: طراحی و تولید هر شماره از نشریه حدود ۷۰۰هزار تومان برای ما هزینه برمی‌دارد که  از این مقدار دانشگاه مبلغ ۴۵۰هزار تومان کمک‌هزینه طراحی به ما پرداخت می‌کند. اگرچه دانشگاه و شورای نظارت بر نشریات دانشگاه آزاد قم ارتباط خوبی با نشریات این واحد دارند و تاکنون حمایت‌های مادی و معنوی خوبی از نشریات داشته‌اند، اما افزایش میزان کمک‌هزینه و تیراژ نشریه می‌تواند به انتشار وسیع‌تر و با کیفیت‌تر نشریه منجر شود.

مدیر مسئول نشریه تدبیر ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای نشریات به افزایش توانایی‌های اعضای تحریریه و بالابردن سطح آگاهی و سواد رسانه‌ای آن‌ها کمک شایانی می‌کند. کارگاه‌های خبرنویسی، طراحی گرافیکی، موشن‌گرافی و... از جمله دوره‌های آموزشی برگزار شده در واحد قم است.

نشریات دانشجویی از انتشار مطالب تکراری پرهیز کنند/ افزایش کمک‌هزینه نشریات به بهبود کیفیت آن‌ها کمک می‌کند

به گفته او، نشریات دانشجویی باید بتوانند تولید محتوا داشته باشند و از انتشار مطالب تکراری و غیرسازنده پرهیز کنند که بخش عمده‌ای از این موضوع به میزان علاقه، خلاقیت، ارتباطات اجتماعی و سطح سواد رسانه افراد بستگی دارد. تعداد اعضای تحریریه نشریه تدبیر در هر شماره متغیر است و به دو دسته نویسندگان ثابت و موقت تقسیم می‌شود که تعداد آن‌ها معمولا تا به ۱۵ نفر می‌رسد. نویسندگان ثابت محتوای تولیدی خود را با محوریت موضوعات مشخص شده برای هر شماره آماده می‌کنند ولی گروهی از دانشجویان به واسطه فراخوانی که هربار منتشر می‌کنیم، مطالب خود را برای ما ارسال می‌کنند.

سمیه قنبری در پایان گفت: نشریه تدبیر همیشه به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد اما در هر شماره مبلغی به عنوان قیمت نمادین بر روی جلد نشریه درج می‌شود که صرفا ارزش نشریه و زحمتی که بابت تهیه آن کشیده شده را به مخاطب یادآوری کند.  

انتهای خبر/

کد خبر: 1148236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =