برنامه ۵ ساله وزارت علوم برای طرح جوانی جمعیت/ سازمان سنجش از داوطلبان عذرخواهی کرد

آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت با اخباری از جنس عذرخواهی سازمان سنجش تا برنامه ۵ ساله وزارت علوم برای طرح جوانی جمعیت همراه بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد شاکری- عذرخواهی سازمان سنجش از داوطلبان پرحاشیه‌ترین خبر هفته گذشته است. این سازمان که پیش‌تر بدون توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرده بود که کنکور ۱۴۰۲ مطابق شیوه‌نامه سال‌های گذشته برگزار خواهد شد، پس از امضا و ابلاغ این مصوبه از سوی رئیس جمهور، از موضع خود عقب نشینی و از داوطلبان عذرخواهی کرد.

ایسکانیوز در ادامه مهم‌ترین عناوین آموزش عالی کشور در هفته آخر تیرماه را بررسی کرده است:

ابلاغ مصوبه کنکور ۱۴۰۲ از سوی رئیس جمهور

مصوبه کنکور ۱۴۰۲، ۲۵ تیرماه توسط رئیس جمهور ابلاغ و سازمان سنجش آموزش کشور نیز ۲۶ تیرماه با صدور اطلاعیه‌ای ضمن عذرخواهی از داوطلبان اعلام کرد: کنکور سال آینده بر اساس مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود. رجبعلی برزویی معاون ستاد نقشه جامع کشور جزئیات این مصوبه را شامل مواردی ازجمله برگزاری کنکور ۲ بار در سال و اعتبار ۲ ساله برای هر آزمون، تاثیر دروس عمومی در بخش تشریحی و سوابق تحصیلی و تاثیر ۴۰ درصدی سابقه تحصیلی و ۶۰ درصدی آزمون برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ دانست.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم هم در ادامه انتشار این خبر، اجرای مصوبه ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور را تکیلف قانونی این وزارتخانه دانست و بر اجرای آن از سال ۱۴۰۲ تاکید کرد.

برنامه وزارت علوم برای گسترش خوابگاه‌های متاهلی

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت از برنامه خود برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد. در این راستا، هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان از برنامه‌ریزی ۵ ساله وزارت علوم برای گسترش خوابگاه‌های متاهلی  خبر داد.

داداش‌پور ضمن اشاره به مطالبات رهبری در مورد جوانی جمعیت، اشاره کرد که دانشگاه‌ها باید در زمینه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیشرو باشند. وی ساخت خوابگاه‌های متاهلی را از جمله برنامه‌های تشویقی برای اجرای این قانون دانست.

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان هم در این رابطه تصریح کرد که اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سال آینده به ارزیابی دانشگاه‌ها افزوده خواهد شد.

گنجی از وجود ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار جوان در آستانه ازدواج در کشور خبر داد و تاکید کرد که حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ مجرد در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند. به همین دلیل، ساخت خوابگاه‌های متاهلی به عنوان یکی از عوامل موثر در تشویق دانشجویان مجرد به ازدواج در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

اعتراض دستیاران پزشکی به سختی آزمون ارتقاء و گواهینامه تخصصی

تعدادی از دستیاران تخصصی رشته‌های پزشکی در نامه‌ای به ابوالفضل باقری فرد معاون آموزش وزیر بهداشت به شرایط آزمون ارتقا دستیاری اعتراض کردند. این افراد معتقد بودند که سوالات آزمون بسیار سخت بوده‌اند، به طوری که جواب برخی سوالات حتی در کتاب‌های رفرنس اعلام شده هم پیدا نمی‌شدند.

معترضان در ادامه نامه خود درخواست‌ کردند پایه قبولی بر مبنای ۷۵ درصد میانگین نمرات نفرات اول هر رشته محاسبه شود. همچنین سطح نمرات داوطلبان با ترازبندی افزایش پیدا کند و همانند سال گذشته اجازه شرکت در امتحان بورد امسال برای اخذ گواهینامه برای مردودین گواهینامه تیرماه فراهم شود.

تجمع اعتراضی داوطلبان به تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۲

جمعی از داوطبان کنکور ۱۴۰۲ ظهر امروز ۲۸ تیرماه در اعتراض به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاثیر قطعی معدل در آزمون سراسری، مقابل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور تجمع کردند.

داوطلبان شعارهایی مانند «مصوبه جدید نمی‌خواهیم»، «پول ترمیم، از کجا از کجا»، «تاثیر قطعی کنکور، فاجعه به چه بهایی» و «حذف دروس عمومی، یعنی شکاف فرهنگی» سر داده و به صورت مسالمت آمیر نسبت به تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۲ اعتراض کردند.

همکاری ایران و ترکیه در ۴۷ طرح پژوهشی

وحید حدادی اصل قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با حسن ماندال رئیس شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه (توبیتاک) دیدار کرد. حدادی از انجام ۴۷ طرح پژوهشی مشترک بین ایران و ترکیه خبر داد و اعلام آمادگی کرد که امکان افزودن ۳۰ طرح پژوهشی دیگر در مدت یکسال به طرح‌های کنونی وجود دارد.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1148250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =