حداقل نمره قبولی دروس ترم تابستان چقدر است؟

جزئیات محاسبه حداقل نمره قبولی در دروس ترم تابستان دانشگاه‌ها اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، معاون آموزشی وزارت علوم اواخر خردادماه ۱۴۰۱ در بخشنامه‌ای درباره مقررات آموزشی در اتمام نیم‌سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و بازه تابستان ۱۴۰۱ به دانشگاه‌های کشور ابلاغ کرد. بر اساس این بخشنامه، در صورت تشخیص دانشگاه به ارائه دروس عملی / نظری / نظری -عملی دوره‌های کاردانی و کارشناسی در بازه تابستان تمامی جلسات کلاس در هر درس طبق ضوابط و مقررات آموزشی و مطابق با میزان ساعات مصوب و برنامه درسی به شکل حضوری برگزار می‌شود. همچنین امتحانات بازه تابستان به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

دانشجویان برای قبولی دروس ترم تابستان باید چه نمره‌ای بگیرند؟

دانشجویان باید توجه داشته باشند نمرات کمتر از ۱۲ (صفر تا ۹۹/ ۱۱) برای تمامی سهمیه‌ها، قابل قبول نیست، در صورت اخذ چنین نمره‌ای دانشجو موظف است دروس مربوطه را مجددا اخذ کند.

حدنصاب قبولی در دروس دانشجویان مقطع کارشناسی در سایر نیمسال‌های تحصیلی نمره ۱۰ است، اما حدنصاب قبولی در ترم تابستان دانشگاه‌ها، نمره ۱۲ محاسبه می‌شود. این نحوه محاسبه به دلیل آن است که تعداد دروس اخذ شده در ترم تابستان محدود بوده و حداکثر ۶ واحد است. دانشجویانی که نمره‌ای کمتر از ۱۲ کسب کنند، آن درس در کارنامه آنها به منزله «درس رد شده» محسوب شده و دانشجویان باید مجددا نسبت به اخذ این درس اقدام کنند.

کد خبر: 1148274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =