اظهار نظر متفاوت مهدوی درباره استیلی / انتقاد از رسانه‌ای شدن موضع کمیته فنی درباره اسکوچیچ

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال معتقد است که اگر حمید استیلی نبود شرایط برای تیم ملی بدتر هم می‌شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، محمدرضا مهدوی در مورد برخی انتقادات مطرح‌شده نسبت به عملکرد حمید استیلی در بحث مدیریت تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: قطعا اگر حمید استیلی در تیم ملی نبود شاید شرایط بدتر هم می‌شد. او یکی از اسطوره‌های کشورمان و زننده گل قرن برای تیم ملی است. همیشه اتفاقات خوبی را برای پرسپولیس تیم ملی رقم زده و تجربیات بسیار خوبی دارد. قطعا دست و بال او بسته است، اما می‌تواند بسیار بیشتر از این کمک کند. استیلی در مدتی که در تیم ملی بوده سعی و تلاش خود را برای حفظ آرامش این تیم انجام داده اما هیچ وقت یک دست صدا ندارد.

وی افزود: حمید استیلی فقط یک رای در کمیته فنی فدراسیون فوتبال دارد. به همین دلیل نمی‌توانست نظرات افرادی مثل مدیرروستا، قاسم‌پور، محصص، عزت‌اللهی و مظلومی در مورد اسکوچیچ را تغییر بدهد. ضمن اینکه شاید برای حفظ حرمت بزرگ‌ترهایش نمی‌خواهد برخلاف نظر برخی بزرگ‌ترهایش در این کمیته نظر بدهد. البته اعتقاد دارم تبادل نظر در خصوص سرمربی تیم ملی نباید فقط به افکار این چند نفر محدود شود. باید اتاق فکر فدراسیون فوتبال وسعت بگیرد و کارشناسان بیشتری داشته باشد تا قبل از رقم خوردن این همه حواشی آسیب‌شناسی صورت می‌گرفت.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: نباید شرایط به نحوی رقم می‌خورد که ابتدا سرِ اسکوچیچ را ببرند و ناگهان یادشان بیفتد که خونش کجا می‌رود. باید ابتدا همفکری‌های لازم را در خصوص نقاط ضعف و قوت تیم ملی بررسی کرده و همه چیز را روی کاغذ می‌آوردند، سپس تصمیم می‌گرفتند، اما متاسفانه کمیته فنی فی‌البداهه تصمیم گرفت و بلافاصله هم آن را اعلام کرد. در صورتی که دست کم می‌توانست موضع خود را اعلام نکند. مدیریت موضوع به این شکل درست نبود.

مهدوی در مورد اینکه به نظر می‌رسد اگر خود سرمربی اقتدار لازم را نداشته باشد، سرپرست تیم هرچه تلاش کند نمی‌تواند نظم لازم و کافی را در آن تیم به وجود بیاورد، توضیح داد: قطعا همین است. تیم ملی ما در گذشته با مربیان داخلی و خارجی‌ای کار کرده که هر کدام از آن‌ها کاریزما و دیسیپلین خاصی داشتند، اکثر این نفرات نیز موفق و سربلند بودند و کارنامه درخشانی داشتند اما انعطاف بیش از حد اسکوچیچ و برخی مشاوره‌های اشتباه به او شرایط فعلی را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: زمانی که در تیم ملی نوجوانان بودم، در اردوها خیلی اسکوچیچ و دستیارانش را می‌دیدم. هر روز با هم معاشرت داشتیم و در یک هتل زندگی می‌کردیم. او فردی با شخصیت، باوقار و اهل کار کردن است. برای بازیکنان نیز ارزش و احترام خاصی قائل است، اما آیا این ویژگی‌هایش با فرهنگ خاص فوتبال ما سازگاری و همخوانی دارد؟ فرهنگ فوتبال ایران مانند رفتار ما خاص است. هیچ‌جای دنیا نمی‌بینیم 5-4 نفر بنشینند و برای یک تیم ملی تصمیم‌گیری کنند. در این قضیه مقداری کوتاهی شد و اشتباهاتی رقم خورد، اما نباید کار به اینجا می‌کشید.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال اظهار داشت: اکنون نیز باید موضوع را جمع کنیم زیرا هرچه به این مسائل دامن بزنیم، کار بدتر و سخت‌تر می‌شود. باید همه به کمک حمید استیلی بیاییم تا به او به عنوان مدیر تیم ملی بتواند پرچم سه رنگ کشورمان را به اهتزاز درآورد. این نکته را نیز در نظر بگیرید؛ وقتی حمید استیلی که آن گل طلایی را به آمریکایی‌ها زده، حضورش روی نیمکت تیم ملی مقابل این تیم در جام جهانی 2022 چه اندازه می تواند به ما کمک کند. احتمال اینکه نفراتی مثل خداداد عزیزی، علی دایی، کریم باقری و... در ایام جام جهانی در قطر همراه تیم ملی باشند زیاد است و قطعا آنها نیز نظرات کارآمدی ردوبدل خواهند کرد. بودن چنین بزرگانی در اردوی تیم ملی برای خود بچه‌ها روحیه‌بخش و خاطره‌ساز است.

مهدوی با تاکید بر اینکه استیلی همچنان باید کار خود را به عنوان مدیر تیم ملی ادامه بدهد، گفت: استیلی مدیریت مجموعه را در دست گرفته و باید کارش را در آرامش انجام بدهد، برای این موضوع نیز می‌تواند از مشاوره‌ افرادی مثل علی دایی، محمد خاکپور، ‌خداداد عزیزی و یا حتی نفراتی که کمتر در تیم ملی حضور داشتند استفاده کند. مهم این است که تجربیات منتقل شود. یکی از راهکارهای درست انتقال صحبت‌ها، فرامین و دستورات این است که این موارد از طریق ملی‌پوشان قدیمی به نفرات ملی‌پوش جدید منتقل شود. اگر فردی مثل محمد خاکپور برای بازیکنان فعلی تیم ملی صحبت کند، نیم ساعت دهان آنها باز خواهد ماند، بنابراین باید از تجربیات چنین بزرگانی استفاده کنیم زیرا همه ما به خاطر موفقیت این پرچم سه رنگ خبردار می‌ایستیم.

منبع: فارس

کد خبر: 1148278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =