قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه نزولی شد

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه برای دومین روز متوالی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به چشم انداز تقاضا برای سوخت، کاهش پیدا کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بهای معاملات نفت برنت ۷۷ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۰۶ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۰.۴ درصد کاهش داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۸ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش، به ۹۹ دلار در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز چهارشنبه ۱.۹ درصد کاهش پیدا کرده بود.

قیمت‌های نفت تحت تاثیر محدود شدن عرضه جهانی پس از تحریم‌های غربی علیه نفت روسیه از یک سو و نگرانی‌ها نسبت به وقوع رکود اقتصادی از سوی دیگر، نوسانی شده‌اند.

آماری که روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شد، نشان داد ذخایر بنزین این کشور هفته گذشته ۳.۵ میلیون بشکه رشد کرده است در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، رشد ذخایر بنزین را ۷۱ هزار بشکه پیش‌بینی کرده بودند.

استفن شورک از نشریه شورک ریپورت در این باره گفت: ما در اوج فصل رانندگی تابستانی هستیم و تقاضا برای بنزین راکد شده است.

به گفته وارن پاترسون، مدیر تحقیقات کالای بانک ING، آمار ذخایر سوخت آمریکا منفی بود زیرا با وجود تولید کمتر پالایشگاهی، ذخایر بنزین رشد کرده است. به نظر می رسد قیمتهای بالا، روی تقاضا تاثیر منفی گذاشته و تقاضا برای بنزین از نظر فصلی، در مقایسه با هفته پیش کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، پس از این که شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد تولید نفت در میادین متعدد ازسرگرفته شده است و وضعیت فورس ماژور که هفته گذشته اعلام کرده بود را لغو کرد، نگرانی‌ها نسبت به عرضه لیبی تا حدودی کاهش پیدا کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1148309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =