آخرین تحولات اوکراین| جنگ در اوکراین به مرحله حساسی رسیده است

در حالی‌که رئیس جمهور اوکراین در دیدار با وزرای خارجه اتریش و چک بر لزوم افزایش فشارها بر روسیه و حمایت سریع‌تر از این کشور تاکید کرد، در پنتاگون معتقدند: نبرد در دونباس روندی فرسایشی یافته و به همین دلیل حمایت جمعی از کی‌یف بسیار حیاتی و ضروری است.

 به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، مقامات پنتاگون پیش بینی می‌کنند که درگیری‌های نظامی در اوکراین برای مدت زمان طولانی ادامه خواهد داشت. ژنرال "مارک میلی"، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده ابراز عقیده کرده که منطقه دونباس هنوز بطور کامل برای کی‌یف از دست نرفته است و مقامات واشنگتن انتظار خصومت‌های طولانی مدت را دارند.

این مقام نظامی آمریکایی پس از نشست آنلاین گروه کشورهای غربی برای هماهنگی کمک‌های نظامی به اوکراین، این مسئله را بیان کرده و یادآور شد که عملیات نظامی روسیه در دونباس دیگر روندی فرسایشی پیدا کرده است.

"لوید آستین"، وزیر دفاع ایالات متحده نیز در این نشست اعلام کرد که نبرد در اوکراین در مرحله پایانی و حساسی قرار دارد. به گفته وی، و به همین دلیل حمایت جمعی از کی‌یف در شرایط کنونی "اهمیت حیاتی" داشته و بسیار ضروری است.

آستین گفت: «ما در خصوص مرحله تعیین کننده‌ای از جنگ صحبت میکنیم. بنابراین، حمایت جمعی ما از اوکراین اهمیت حیاتی دارد و باید فوری باشد و گروه غربی به یافتن راه‌های مناسب برای ارائه پشتیبانی طولانی مدت از نیروهای مسلح اوکراین ادامه خواهد داد.»

این در حالی است که "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه نیز به نوبه خود روز چهارشنبه یادآور شد که اجرای عملیات ویژه در اوکراین اجتناب ناپذیر بود. به گفته وی، در ارتباط با ادامه فعال ارسال تسلیحات غربی به اوکراین، وظایف جغرافیایی عملیات ویژه حفاظت از دونباس تغییر کرده و اکنون وظایف تعیین شده نه تنها شامل آزاد سازی سرزمین‌های دونتسک و لوهانسک، بلکه تعدادی از مناطق دیگر اوکراین را نیز در برگرفته است. وزیر خارجه افزود: در عین حال، وظایف قبلی اعلام شده توسط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، - برای غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی اوکراین، به منظور از بین بردن تهدیدات ناشی از این کشور برای امنیت روسیه همچنان در اولویت خواهد بود.

"دیمیتری پولیانسکی" معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد نیز پیش از این تاکید کرده بود که عملیات ویژه تا دستیابی به اهداف تعیین شده توسط مسکو و تضمین امنیت مردم غیرنظامی منطقه دونباس ادامه خواهد یافت.

روسیه در تاریخ 24 فوریه (5 اسفند ماه) عملیات نظامی ویژه‌ای را برای حفاظت از مردم دونباس آغاز کرد و دلیل آن را تشدید اوضاع در این منطقه در اواسط فوریه به دلیل آغاز عملیات جدید گلوله باران مناطق مسکونی این سرزمین توسط نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1148314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =