معرفی روسیه به عنوان «دولت حامی تروریسم» اولویت کاری  نانسی پلوسی

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از وزیر امور خارجه این کشور خواسته روسیه را به عنوان دولت «حامی تروریسم» معرفی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور را در رابطه با مواضع علیه روسیه تهدید کرده است.

به نوشته خبرگزاری « اسپوتنیک»، پلوسی در تماسی تلفنی با بلینکن هشدار داده چنانچه دولت با استفاده از اختیارات اجرایی خود روسیه را «دولت حامی تروریسم» معرفی نکند کنگره این کار را انجام خواهد داد.

یک مقام حزب دموکرات درباره این مجادله گفت: «قانون گذراندن کنگره مشخصاً مسیر پیچیده‌تری نسبت به این معرفی از سوی وزارت امور خارجه دارد. اما چنین اقدامی، پوشش مناسب برای دولت را فراهم می‌کند تا فشار اقتصادی و لفاظی علیه پوتین را تشدید کند».

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین چندی پیش از مقامات آمریکایی خواسته بود روسیه را به‌خاطر حمله به این کشور، حامی تروریسم اعلام کند.

طبق تعریف آمریکا، کشورهای حامی تروریسم کشورهایی هستند که به طور سیستماتیک از «تروریسم بین‌المللی» توسط دولت یا سازمان‌های وابسته به دولت، حمایت کرده یا با آن‌ها در ارتباط هستند.

با این حال، شواهد مختلفی نشان می‌دهند که دولت آمریکا تروریسم را نه بر اساس ویژگی‌های شاخص این مفهوم بلکه بر اساس منافع سیاسی خودش تعریف کرده و آن را علیه کشورها به کار می‌گیرد.

قرار گرفتن نام یک کشور در این لیست، بهانه لازم برای فشار و تحریم سیاسی و اقتصادی علیه آن کشور را فراهم می‌کند. این لیست در حال حاضر کشورهایی نظیر کوبا، ایران و کره شمالی را شامل می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1148354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =