۹۰ درصد معلمان مدارس سما افراد متعهدی هستند/ امکانات واحدهای دانشگاه آزاد، در خدمت مدارس سما

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: اگر معلمی تعهد و اخلاق داشته باشد می‌تواند، دانش آموز متعهدی را نیز تربیت کند؛ البته ۹۰درصد معلمان ما از این لحاظ وضعیت مناسبی دارند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، گردهمایی مدیران مدارس سما با حضور سید محمد بطحایی رییس سازمان سما و جمعی از مدیران مدارس سما امروز شنبه یکم مرداد در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.
محمودرضا آقامیری رییس دانشگاه آزاد استان تهران در این نشست گفت: مدارس سما می‌توانند از امکانات آموزشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنند برای مثال دانشگاه آکسفورد برای افراد خاص مدرسه ایجاد کرده است و بنده بعید می دانم که چنین هدفی در تعلیم و تربیت دوره‌های پیش از دانشگاه این چنین باشد. نمی‌دانیم چه اقداماتی برای ارتقای سطح آموزش انجام شده اما به باور بنده تا سال گذشته چندان مناسب نبود و باید اقدامات این حوزه هدفمند باشد.

به گفته وی هدف از ایجاد مدارس سما، تربیت افراد و رشد علمی دانش‌آموزان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ادامه داد: اگر معلمی تعهد و اخلاق داشته باشد می‌تواند، دانش آموز متعهدی را نیز تربیت کند؛ البته ۹۰درصد معلمان ما از این لحاظ وضعیت مناسبی دارند. مدرسه باید مکمل خانواده باشد و به همراه مشاور در تعامل با دانش آموز و خانواده باشد. با ایجاد مدارس جدید موافق نیستیم و در تلاش هستیم تا به ارزیابی مجدد مدارس خود بپردازیم. برای مثال یکی از رسالت‌های دبیرستان سما توجه به مقوله اقتصادی است در حالی که روح تربیتی با روح اقتصادی سازگار نیست. در استان تهران گسترش مدارس بر اساس اهداف عالی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می‌شود و به باور بنده نباید مدارس به اخذ بودجه بپردازند.

آقامیری خطاب به معلمان افزود: مدارس سما به دنبال استعدادیابی است تا بتوان با امکانات موجود استعدادها را رشد داد و در مسیری هدفمند حرکت کرد.

شایستگی با ارتقای نیروی انسانی محقق می شود

سید محمد بطحایی رییس سازمان سما در ادامه این نشست گفت: امروز اولین نشست سراسری و کارگاه تجربه را بعد از شیوع کرونا شاهد هستیم که البته بسیاری از همکاران به دلیل ابتلای به بیماری کرونا امکان حضور نداشتند.
رییس سازمان سما و معاون رییس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در یک سال اخیر ۱۳ جلسه مجازی برگزار شد. در آن جلسات به این نتیجه رسیدیم که برای دستیابی به مدارس با کیفیت با موانعی مواجه هستیم و امروز همگان به این امر واقف هستند که موفقیت در یک مدرسه یا مجموعه فقط با شایستگی نیروی انسانی محقق می‌شود.
بطحایی افزود: اگر امروز در مدارس با نارسایی مواجه هستیم فقط می توان با ارتقای کیفیت نیروی انسانی به هدف دست یافت. قبل از هر اقدام باید ارتقای شایستگی از اهمیت برخوردار باشد.

به گفته وی، باید بتوان علم مدیریت را در عمل و فعالیت به‌کار برد. توانایی های روحی و جسمی از اهمیت برخوردار است؛ مثلا مدیر باید شاد و بشاش باشد. امروز شایستگی نیروی انسانی دارایی ارزشمندی است و باید دانست که با اخذ دکتری و فوق لیسانس شایستگی ارتقا نمی‌یابد بلکه باید در کارگاه‌ها مهارت‌های افراد را تبیین کرد. به دنبال تکرار برگزاری کارگاه‌ها در طول سال هستیم.
انتهای پیام/

کد خبر: 1148440

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =