دانش آموزان نیازمند مشاوره فرهنگی هستند/ تربیت در مدارس تیزهوشان تعطیل شده است

مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تک تک دانش آموزان نیازمند مشاوره فرهنگی هستند و بسیاری از تحولات دانش آموزان از رفتار شروع می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، گردهمایی مدیران مدارس با حضور سید محمد بطحایی رئیس سازمان سما و جمعی از مدیران مدارس سما امروز شنبه یکم مرداد در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.
حسن بنیانیان مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نجات خانواده‌ها از رسانه‌های غربی را باید از مدارس آغاز کرد. هنوز معلمان در مدارس دانش آموزان را به درس خواندن و کار نکردن تشویق می‌کنند. برای مثال معلم به دانش آموزان می‌گوید درس بخوان تا کارگر نباشید! در این شرایط باید نگرش ها را تغییر داد.

وی افزود : از اوایل انقلاب امور تربیتی راه افتاد، اما مسولان مربوط نتوانستند کارهای مناسبی در این زمینه انجام دهند؛ برای مثال نباید در ثبت‌نام مدارس گزینشی عمل می‌شد.

مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با استفاده از آموزش و مهارت باید بتوان به فعالیت پرداخت. فرهنگ نقطه کلیدی در مدارس است. تربیت در مدارس تیزهوشان تعطیل شده است. همگان تحت تاثیر تربیت خود آگاه و ناآگاهانه هستیم. آموزش متناسب در بین دانش آموزان خلق ارزش جدید به دنبال دارد و برای تحقق این مهم باید در مدارس جذابیت ایجاد کرد.

مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: باید بتوان کارهای فرهنگی را درک کرد و با افزایش آگاهی به فعالیت پرداخت. تک تک دانش آموزان نیازمند مشاوره فرهنگی هستند. بسیاری از تحولات دانش آموزان از رفتار شروع می شود.
بنیانیان با بیان اینکه دیدگاه‌ها در مدرسه باید سیستمی باشد، گفت: مدیران با معلمان تعامل داشته باشند تا معلم با علاقه به سر کلاس برود. تعامل عالمانه تربیت محور از طریق خانواده، هنر و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاه و تبدیل مدرسه به کانون تربیتی مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته وی بخش قابل توجهی از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در مدارس سما مورد استفاده قرار داد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1148468

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =