آخرین وضعیت قیمت نفت در بازار

قیمت نفت با کاهش انتظارات تقاضای جهانی و همچنین ازسرگیری تولید نفت خام لیبی اندکی کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت نفت با کاهش انتظارات تقاضای جهانی و همچنین ازسرگیری تولید نفت خام لیبی اندکی کاهش یافت.

بیشتر بخوانید:

قیمت نفت در آستانه انتشار آمار آمریکا عقب‌نشینی کرد

بهای آتی نفت برنت با ۱.۰۲ دلار کاهش به ۱۰۲.۸۴ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۱.۰۸ دلار کاهش به ۹۵.۲۷ دلار در هر بشکه رسید.

داده‌های مؤسسات بین المللی نشان می‌دهد اقتصاد جهانی به طور فزاینده‌ای به سمت کندی خطرناک پیش می‌رود و بانک‌های مرکزی برای حمایت از رشد، نرخ‌های بهره را در مقایسه با سیاست‌های پولی بسیار سست در طول همه‌گیری جهانی افزایش می‌دهند.در حالی که نشانه‌هایی از تقاضای ضعیف ایالات متحده بر قیمت نفت تأثیر گذاشت و قراردادهای معیار را حدود ۳ درصد در جلسه قبل کاهش داد، عرضه محدود جهانی همچنان به بهبود بازار ادامه داد.

اما پس از از سرگیری تولید لیبی در چندین میدان نفتی در این هفته، نگرانی‌های عرضه اندکی کاهش یافت.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در دو جلسه گذشته پس از آنکه داده‌ها نشان داد تقاضا برای بنزین در ایالات متحده در اوج فصل سفر تابستانی که در آن مصرف بنزین افزایش می‌یابد حدود ۸ درصد کاهش یافته است در مقایسه با سال گذشته حدود ۸ درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر، نشانه‌هایی از تقاضای قوی در آسیا، نفت برنت را تقویت کرد و آن را در مسیر اولین افزایش هفتگی خود در ۶ هفته گذشته قرار داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1148469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =