اولین خرید خارجی تیم سپاهان مشخص شد

وینگر ۲۶ ساله استرالیایی-بروندایی تبار با قراردادی ۲ ساله و به عنوان سهمیه آسیایی به جمع طلایی‌پوشان اصفهانی اضافه شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره باشگاه سپاهان به درخواست ژوزه مورایس سرمربی این تیم برای به خدمت گرفتن الویس کامسوبا وینگر ۲۶ ساله استرالیایی در هفته گذشته مذاکراتی با این بازیکن انجام داده بودند.

پس از برپایی اردوی تدارکاتی سپاهان در ترکیه کامسوبا با حضور در این اردو، پس از گذراندن تست های پزشکی باشگاه و با انجام مذاکرات نهایی، قراردادی به مدت ۲ سال با سپاهان به امضا رساند.

بیشتر بخوانید:

سپاهان در پی جذب ستاره فرانسوی

این بازیکن ۲۶ ساله سابقه حضور در تیم‌های آوندل اف سی، ملبورن ویکتوری و سیدنی اف سی استرالیا را در کارنامه دارد.

وی در لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱  با پیراهن سیدنی اف سی به میدان رفته است.

نکته قابل توجه در مورد کامسوبا اینکه این بازیکن با وجود اینکه متولد کشور بوروندی است پاسپورت استرالیایی دارد و در واقع سهمیه آسیایی سپاهان را پر می‌کند و آنها همچنان می‌توانند برای جذب سه بازیکن خارجی دیگر از هر ملیتی که مورایس بخواهد اقدام کنند.

کامسوبای ۲۷ ساله که در کشور استرالیا فوتبالش را در سال ۲۰۱۲ به صورت رسمی آغاز کرده طی سال‌های اخیر در ملبورن ویکتوری و اف‌سی سیدنی به میدان رفته است. او که طی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۱۲ در ملبورن ویکتوری عضویت داشته طی ۶۱ مسابقه موفق به ثبت ۶ گل شده  و اف سیدنی هم در ۱۷ مسابقه موفق به ۳ مرتبه گلزنی شده است. البته که آمار گلزنی او در تیم‌های قبلی‌اش نظیر اف آوندیل و آدلاید رایدرز نیز قابل توجه است. او در لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ با پیراهن سیدنی اف سی به میدان رفته است.

با خرید کامسوبا یکی از بزرگترین نیازهای مورایس برای شکل دادن به سپاهان رفع شد و این بازیکن با حضور در پست وینگر چپ می‌تواند محکمل خوبی برای محمدرضا حسینی در پست وینگر راست و همینطور شهریار مغانلو در پست مهاجم هدف باشد.

با خرید این بازیکن البته باید همچنان در انتظار معرفی شدن سه بازیکن خارجی دیگر باشیم که در پست هافبک میانی، دفاع وسط، مدافع راست یا مهاجم هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1148510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =