قالیباف: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سریعا تعیین تکلیف شود /  اعلام وصول سه سوال از 2 وزیر در صحن مجلس

تقاضای تفحص ازعملکرد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی- تخصصی امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، تقاضای تفحص ازعملکرد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی– تخصصی امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

بر اساس اعلام هیات رئیسه مجلس؛ دستور کار امروز صحن علنی پارلمان به شرح زیر است:

بررسی طرح دوفوریتی اصلاح جدول 4-24 محرومیت‌زدایی

بررسی طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه (س)

بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان جهادکشاورزی استان‌گلستان از سال1392تا1400

بررسی لایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی ها

بررسی طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی– تخصصی

بررسی تقاضای تحقیق وتفحص ازعملکرد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی در رابطه با حقوق، مزایا و مصونیت‌های دبیرخانه دایمی مجمع مجالس آسیایی

لایحه موافقتنامه بین دولت های ایران و کرواسی در مورد کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی

 ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی علل وقوع سیل استهبان

رئیس مجلس با تاکید بر استفاده از تمامی امکانات دستگاه‌های امدادی برای حل مشکلات حادثه دیدگان سیل استهبان، از کمیسیون عمران خواست با قید فوریت گزارش علل وقوع و شناسایی قصورات دستگاه‌های مذکور را ارائه کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه 2 مرداد در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: فرا رسیدن روز مباهله؛ روزی که خداوند متعال بر حقانیت و جایگاه والای اهل بیت علیهم السلام، مُهر تایید دیگری زد را گرامی می‌دارم؛ این روز در تاریخ اسلام به معنای واقعی کلمه، روز اقتدار ایمانیِ امت اسلامی است؛ قدم گذاشتن در راه حق و ثبات در این مسیر نیز جز با داشتن اقتدار ایمانی راستین ممکن نیست.

وی در ادامه درگذشت جمعی از هموطنان عزیزمان در سیل شهرستان استهبان و نی ریز را به خانواده‌های داغدار ایشان و تمامی مردم شریف استان فارس تسلیت گفت و افزود: ضروری است تمامی امکانات دستگاه‌های اجرایی و امدادی با حداکثر سرعت در جهت حل مشکلات آسیب‌دیدگان و مصدومان این حادثه به کار گرفته شود و همچنین اقدامات لازم برای جبران خسارات وارده، به انجام رسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی طی ماموریتی به کمیسیون عمران تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز با قید فوریت و با بررسی میدانی، گزارش دقیقی از علل وقوع حادثه، با تاکید بر شناسایی قصورات احتمالی دستگاه‌های مسئول به نمایندگان مجلس ارائه کند.

 قالیباف همچنین فرا رسیدن روز خانواده و تکریم بازنشستگان را گرامی داشت و گفت: مجلس یازدهم از زمان آغاز به کار، رسیدگی به مطالبات بازنشستگان را در چارچوب وظایف و اختیارات خود در دستور کار قرار داده است؛ از مهم‌ترین اقدامات مجلس در راستای پاسخ به مطالبات به حق بخشی از بازنشستگان، تعیین تکلیف وضعیتِ همسان‌سازیِ حقوق‌ بازنشستگان تامین اجتماعی بود که با پیگیری‌های ویژه مجلس پس از سال‌ها به نتیجه رسید؛ همچنین در بودجه 1401 نیز، قریب به 100 هزار میلیارد تومان برای استمرار همسان‌سازی و متناسب‌سازیِ حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشکری در نظر گرفته شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اهتمام ویژه دولت در پیگیری مطالبات بازنشستگان و با توجه به نظر هیات تطبیق مجلس در مورد تعیین حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱» با قانون، ضروری است دولت محترم هر چه سریعتر نسبت به رفع ایراد قانونی و اتخاذ تصمیم لازم برای رفع دغدغه‌های بازنشستگان محترم مبادرت ورزد.

 اعلام وصول سه سوال از 2 وزیر در صحن مجلس

هیأت‌رئیسه مجلس سه سوال ملی نمایندگان را از وزرای بهداشت و جهاد کشاورزی را اعلام وصول کرد.

محمد رشیدی عضو هیأت رئیسه مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه 2 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصولی را به شرح ذیل قرائت کرد:

-  سوال ملی محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه از وزیر بهداشت و درمان درباره اینکه چرا توزیع نیروی انسانی به صورت عادلانه و بر اساس نیاز مناطق مختلف کشور صورت نمی‌گیرد؟

-  سوال ملی سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان از وزیر جهاد کشاورزی در خصوص علت عدم برنامه‌ریزی دقیق برای نجات دامداران از نابودی چیست؟ کدام راهبرد برای تأمین نهاده‌های مورد نیاز به قیمت مناسب و خرید شیر و گوشت با قیمت منطقی اجرایی شده است؟

-  سوال ملی سیدمحمد پاک مهر نماینده بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان از وزیر جهاد کشاورزی در خصوص علت کمبود نهاده‌های دامی دولتی و ضعف نظارت و مدیریت عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در حوزه های نهاده‌های دامی، تنظیم بازار محصولات کشاورزی و میوه تنظیم بازار.

همچنین گزارش تفریغ بودجه سال 1400 کل کشور که توسط دیوان محاسبات کشور به انجام رسیده است و روز گذشته طبق ماده (219) آیین‌نامه داخلی مجلس به مجلس ارسال شده ، اعلام وصول شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: این موضوع برای اولین بار است که گزارش تفریغ بودجه 6 ماه زودتر از موعد مقرر به مجلس ارائه شده است و به خاطر این اقدام جهادی از رئیس و کارکنان خدوم دیوان محاسبات تشکر و قدردانی می‌کنیم.

کد خبر: 1148541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =