تمیز کردن لوازم پرمصرف آشپزخانه به روش کاملا طبیعی

آشپزخانه ای تمیز خواسته همه خانم های خانه‌دار است. اما تمیز کردن برخی از وسایل آشپزخانه تاحدودی دشوار است که با انجام ترفند هایی برای شما آسان تر می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، تمیز کردن لوازم پرمصرف آشپزخانه مثل اجاق گاز و لوازم برقی، همیشه جزو موارد چالش برانگیز و تا حدودی دشوار است و دانستن ترفندی که این مورد را ساده کند قطعا جالب توجه خانم های خانه‌دار خواهد بود. در این قسمت از سبک زندگی و رازهای خانه داری تکنیک هایی را معرفی خواهیم کرد که با کم‌ترین هزینه و زمان می توانید لوازم پرمصرفِ آشپزخانه خود را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید:

عوارض خوردن قارچ خام برای سلامتی

مایکروویو از طریق بخار

مجبور نیستید که خودتان را به زحمت بیندازید تا بقایای مواد غذایی که سفت شده اند را از داخل مایکروویو پاک کنید. اجازه دهید که بخار باعث تمیز شدن میکروب شود. آبِ یک عدد لیمو را با نصف فنجان آب ترکیب کرده و حدوداً ۳ دقیقه داخل مایکرویو قرار دهید و صبر کنید تا این مایع به حالت جوش برسد، بدون این که در مایکرویو را باز کنید.‌

مایکروویو را خاموش کرده و اجازه دهید که آب لیمو به مدت ۵ دقیقه در همان حالت بماند؛ در نهایت بخار لیمو باعث می‌ شود که بقایای چسبیده مواد غذایی شل شود و راحت بتوانید آن را پاکسازی کنید.

حال سینی را بیرون بیاورید و آن را تمیز کنید و رویش را دستمال بکشید و از تمیز شدن ماکروویو به همین راحتی لذت ببرید.

مخلوط کن در حالتِ خودکار

احتمالا خیلی از شما بدتان می‌ آید که بخواهید تیغه های خطرناک مخلوط کن را تمیز کنید؛ اما نگران نباشید. کافی است که داخل مخلوط کن آب داغ بریزید و این کار را هم دقیقاً بعد از استفاده از آن انجام دهید؛ سپس دو قطره مایع ظرفشویی داخلش بریزید و مخلوط کن را روشن کنید؛ در نهایت دستگاه را خاموش کرده و شستشو دهید.

آرام‌پز با جوش شیرین

آرام‌پز آماده کردن غذا را راحت ‌تر می‌ کند؛ اما شستشوی آن سخت خواهد شد. اگر آرام‌پز کثیف شده و نمی توانید آن را تمیز کنید، باید یک تمیز کاری عمیق اما راحت را به انجام برسانید. یک چهارم فنجان جوش شیرین و مقداری مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید و سپس داخلش آب بریزید. درِ آرام‌پز را بگذارید؛ بعد به مدت دو الی چهار ساعت آن را روشن نگه دارید.

میکسر با استفاده از دستمال

یک عدد دستمالِ مرطوب را روی بقایای مواد غذایی که به میکسر چسبیده شده است؛ بگذارید تا مواد شل شود. بعد از چند دقیقه متوجه می‌ شوید که مواد نرم شده اند و راحت تر برداشته می شوند؛ سپس قسمتی از دستگاه که برق ندارد را داخل آب بگذارید و بعد آن را اسکراب کنید تا به طور کامل تمیز شود.

توستر با فرچه نرم و سرکه

لابلای قسمت هایی که نان داخل توستر می گذارید را فراموش نکنید. اول آن ها را تکان دهید تا بقایای نان بیرون بریزد یا اینکه آن را به طور کامل برگردانید؛ سپس سینی داخل دستگاه را شسته و خشک کنید و از مواد غذایی پاکسازی نمایید.

برای تمیز کردن قسمت داخلی توستر از یک فرچه نرم و دستمالِ مرطوب استفاده کنید. می توانید از شوینده ملایم هم استفاده کنید یا این که چند قطره سرکه بریزید؛ البته در صورتی که توستر از جنس استیل ضد زنگ باشد.

اجاق گاز با جوش شیرین

برای این که بقایای چسبنده مواد غذایی را از روی اجاق گاز پاک کنید، بهتر است که اول چدن های آن را بردارید و قسمت های قابل جدا شدن را بیرون آورده و داخل آب داغ و صابون قرار دهید؛ سپس آنها را اسکراب کنید تا تمیز شود و به طور کامل شستشو دهید و رویشان یک دستمال نم دار بکشید. دستمالی که نم داشته باشد اما خیس نباشد و مراقب باشید که آب روی اجاق گاز نشتی نکند.

در نظر داشته باشید که برای اجاق گاز های برقی باید از ترکیب آب و جوش شیرین استفاده کنید تا اینکه این مواد چسبنده حالت خمیری پیدا کند و بعد آن ها را اسکراب کرده و تمیز کنید.

راه آبِ ظرفشویی با استفاده از لیمو

اگر احساس می کنید که راه آب ظرفشویی بو می دهد، باید به سراغ تمیز کاری بروید و جرم های گیر کرده داخل آن را از بین ببرید. به این صورت که نصف فنجان جوش شیرین را داخل آن بریزید؛ پشت سرش یک فنجان سرکه سفید، دو فنجان یخ و بعد از یک فنجان نمک استفاده کنید؛ سپس آب سرد را باز کنید و صبر کنید تا یخ ها به طور کامل آب شوند و پایین بروند. برای این که این قسمت بوی خوبی بگیرد، یک عدد لیمو را از وسط قاچ کنید و تکه های آن را داخل ظرف شویی بریزید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1148565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =