پایان دو شبکه تلویزیونی به دلیل نداشتن مخاطب / ایران‌کالا و شما تعطیل می‌شوند

شبکه‌های تلویزیونی «شما» و «ایران‌کالا» در راستای آنچه «بیشتر دیده شدن برنامه‌های شاخص» عنوان شده است، از آنتن تلویزیون حذف می‌شوند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، صداوسیما با پخش تیزر اطلاع‌رسانی درباره دو شبکه تلویزیونی «شما» و «ایران کالا» خبر حذف این دو شبکه از آنتن را به‌صورت رسمی اعلام کرد.

براساس این تیزر که از روز گذشته از شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش می‌شود، برنامه‌های این دو شبکه از پنجم مردادماه به شبکه‌های پرمخاطب سیما منتقل خواهند شد.

در این تیزر آمده شده است: به اطلاع مخاطبان ارجمند رسانه ملی می‌رساند به منظور بیشتر دیده شدن برنامه‌های شاخص شبکه‌های «ایران کالا» و «شما» و برای ارائه وسیع‌تر زیبایی‌های گستره پهناور کشورمان و معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های اقتصادی اجتماعی گردشگری آن‌ها و نیز بازنمایی گسترده‌تر تولیدات ملی، فعالیت‌های اقتصادی و مالی کشور، این برنامه‌ها از پنجم مرداد ماه به شبکه‌های پربیننده سیما منتقل می‌شوند تا با هم‌افزایی و استفاده بهینه از منابع رسانه ملی شاهد تقویت و ارتقای این برنامه‌ها باشیم.

نکته مهم این اطلاعیه این است که در آن تأکید شده است: با اتمام فعالیت‌های شبکه‌های ایران‌کالا و شما از پنجم مردادماه رسانه ملی در بازآرایی شبکه‌ها بر اساس نظر مخاطبان و نیز صرفه‌جویی در امکانات خود گام دیگری را به سوی تحول بر می‌دارد.

باید دید این تحول در راستای «نظر مخاطبان» آیا شبکه‌های دیگر سیما را هم دستخوش تحول و «بازآرایی» خواهد کرد؟

پیش از این و در دوران ریاست محمد سرافراز در رسانه ملی سیاست تعدیل و حذف شبکه‌های کم‌مخاطب و ترکیب و هم‌افزایی شبکه‌های دارای مأموریت‌های مشابه در دستور کار صداوسیما قرار گرفت اما با آمدن عبدالعلی علی‌عسگری شبکه‌های حذف و ادغام شده، بار دیگر به آنتن بازگشتند.

به استناد نظرسنجی‌های اخیر تلویزیون افت مخاطب شبکه‌های مختلف بحرانی جدی است که پیمان جبلی رئیس رسانه ملی هم خود بر آن مهر تأیید زده است و باید دید آیا سیاست‌های جدید در راستای «حذف شبکه‌های کم‌مخاطب» و حرکت به سمت چابک‌سازی در تولید، تا چه اندازه می‌تواند این بحران را مرتفع کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1148587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فاطمه IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      سلام این تنها شبکه ای بود که ی چیز مفید یاد میداد اونم ازمون گرفتید