لزوم حضور دانش‌آموزان تک‌فرزند در کلاس‌های مهارتی/ کودکان و نوجوانان دچار فقر حرکتی شده‌اند

مدیر مدرسه پسرانه سما در بابل با بیان اینکه برای افزایش تعامل کودک در خانواده‌های تک فرزندی برگزاری کلاس‌های مهارت مناسب است، گفت: در ایام شیوع کرونا برای دانش آموزان مشکلات متعدد از جمله فقر حرکتی بروز کرده است.

آزاده علاقمند، مدیر مدرسه پسرانه سما در بابل در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند اقدامات برای ارتقای وضعیت دانش آموزان گفت: با توجه به اینکه از فروردین سالجاری کلاس‌های درسی به شکل حضوری برگزار شد و در این ایام برای مهار دانش آموزان و آشنایی بیش از پیش با مدرسه با توجه به اقدامات اساسی از لحاظ آموزشی به شکل مجازی و حقیقی تصمیم به اعمال تغییرات برای ارتقای فعالیت و تحرک دانش آموزان انجام شد. البته باید دانست که هر یک از مدیران مدارس برای افزایش سطح علمی، روانی و جامعه پذیری دانش آموزان در ایام کرونا دست به اقدامات فراوان زدند.

دانش آموزان دچار فقر حرکتی شدند

وی با بیان اینکه در مدرسه پسرانه به ارزیابی نارسایی‌ها در زمینه فعالیت‌های ورزشی و جبران خسارت‌ها پرداختیم، ادامه داد: در ایام شیوع کرونا دانش آموزان به دلیل عدم حضور در مدارس بیشترین نیازسنجی در مدارس پسرانه و برگزاری انجمن در قسمت ورزشی مشکلات متعدد بروز کرده است. دانش آموزان در  زمان شیوع کرونا از لحاظ فعالیت‌های بدنی دچار فقر حرکتی شدند.

مدیر مدرسه پسرانه سما در بابل با بیان اینکه در بعد آموزشی فعالیت‌ها در زمینه مجازی و حقیقی صدمه ندیدند، ادامه داد: عدم تعاملات اجتماعی را در این ایام شاهد بودیم، چون با شیوع کرونا دانش آموزان با دوستان خود در ارتباط نبوده و فعالیت‌های ورزشی را انجام ندادند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی تصمیم گیری‌ها و اقدامات در مدارس توسط مدیران با توجه به نیازسنجی هر مدرسه انجام می‌شود، افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده با شیوع کرونا دانش آموزان دچار فقر حرکتی و چاقی شده و  طرح کوچ نیز از برنامه حذف و تعاملات اجتماعی نیز کاهش یافت.

کرونا باعث از بین رفت روح جمعی در بین دانش آموزان شده است

علاقمند ادامه داد: دانش آموزان در دوره ابتدایی ارتباطات دوستی را بر اساس نظرات خانواده‌ها برقرار می‌کنند. هرچند به دلیل کرونا تعاملات به شکل قابل توجهی کاهش یافته است و از طریق آسیب شناسی‌های انجام شده دانش آموزان شناختی به اخلاق و افکار خود نداشته و خارج از مسائل چاقی در زمینه ارتباطات و تعاملات اجتماعی مراودات ضعیف برقرار می‌کردند. برای مثال دانش آموزان بعد از آغاز به کار مدرسه در فروردین سالجاری تمایل به برقراری ارتباط  با یکدیگر نداشتند و در این ایام روح جمعی، رفاقت، مهربانی و ... از بین رفته بود.

مدیر مدرسه پسرانه سما در بابل با بیان اینکه در مدارس تعاملات دانش آموزان شامل تعاون همکاری و همیاری دوباره متولد شده است، افزود: با گذشته چند ماه از برگزاری کلاس‌ها به شکل حضوری و برگزاری کلاس‌های مهارت اجتماع بر مبنای دوستی و همدلی نشست‌های متعدد برگزار شد و دانش آموزان با یکدیگر دوره‌های دوستانه برقرار کردند.

وی تاکید کرد: در خانواده‌های چند فرزندی کودکان و نوجوانان نحوه تعامل و گذشت را می‌آموزد، اما برای کودکان در خانواده‌های تک فرزندی برگزاری کلاس‌های مهارت مناسب است. در راستای برگزاری طرح کوچ کلاس‌های ورزشی برگزار شد تا بتوان کم تحرکی، بی‌تحرکی، چاقی و افزایش وزن در بین کودکان و نوجوانان را مهار کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1148606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =