جدیدترین فهرست بازیکنان گران‌قیمت جهان/ هر گل امباپه چقدر می‌ارزد؟

کیلین امباپه ستاره فرانسوی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن براساس یافته‌های یک تحقیق، گران‌قمیت‌ترین بازیکن کنونی جهان محسوب می شود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد ساختار فوتبال دو باور کلی بین کارشناسان وجود دارد. عده‌ای بر این باورند که این رشته ورزشی «بازی بسیار پیچیده‌ای» است که با تاکتیک‌های مختلف همراه شده و گروهی دیگر نیز، محبوب‌ترین ورزش کنونی جهان را «ساده و راحت» تلقی می‌کنند.

البته فوتبال چه پیچیده باشد و چه آسان، چه در سطح حرفه‌ای انجام شود و چه در رده آماتور، نیاز به گل دارد. در واقع «گل» و  «گلزنی» است که پیوسته به این رشته، استمرار و هیجان می‌بخشد.

از این منظر، جای تعجب نیست بازیکنانی که بیشترین تعداد گل را می‌زنند، معمولا بیشترین پول و دستمزد را هم دریافت کنند.

برای سال‌ها، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، این دو اعجوبه پرتغالی و آرژانتینی، آمار بالاترین تعداد گل زده را داشتند و البته «پردرآمدترین بازیکنان حرفه‌ای جهان» نیز به حساب می‌آمدند.

اما با افزایش تدریجی سن، این دو فوق ستاره تکنیکی، از اوج فاصله گرفته و اکنون راه را برای گلزنان جوان و جویای نام بازکرده‌اند. حالا وقتی صحبت از «گران‌ترین‌ها» و «پردرآمدترین‌ها» در وادی فوتبال حرفه‌ای می‌شود، باید نگاهی به دیگر بازیکنان شاخص کرد.

فهرست ۱۰ بازیکن گران‌قیمت جهان؛ هر گل امباپه ۲۹میلیارد تومان می‌ارزد

امباپه با دستمزدی بالا

براساس اطلاعات موجود کیلین امباپه سالانه ۵۰ میلیون یورو دستمزد می‌گیرد. معنای این جمله آن است که درآمد مهاجم تیم ملی فرانسه به نسبت گذشته دوبرابر شده است. برای یک باشگاه معمولی و غیر وابسته، پرداخت چنین رقمی، به واقع سخت است.

اگر چه در رابطه با خصوصیات ممتاز مهاجم ملی‌پوش پی‌اس‌جی تردیدی نیست اما حتی تامین این رقم برای باشگاه متمولی مثل پاری‌سن‌ژرمن هم دشوار خواهد بود.اما حال که صحبت از امباپه و درآمد هنگفت وی شد، باید به تحقیق جالبی که اسپورتینگ‌مدیا داشته، اشاره کرد.

این پرتال فهرستی از ۱۰ بازیکن گران‌قیمت این روزهای فوتبال جهان بر اساس دستمزد و گل‌های زده در لیگ کشوری که فعالیت می‌کنند، منتشر کرده است.

مطابق اطلاعاتی که این رسانه در اختیار عموم گذاشته، تعداد گل‌های زده شده توسط برترین گلزنان قاره سبز بر مبنای حقوق و دستمزدی که می‌گیرند، مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته که امباپه به عنوان گران‌ترین گلزن اروپا شناخته می‌شود.

از این نظر هر گل زده امباپه  معادل ۸۹۴ هزار یورویی(۲۹ میلیارد تومان) ارزش دارد.

در واقع هر یک از ۲۸ گل او در فصل اخیر رقابت های لیگ فوتبال فرانسه (لوشامپیونه) برای پاری‌سن‌ژرمن، حدود ۸۹۴ هزار یورو آب خورده است.

 در رده دوم این رده‌بندی، کریم بنزما قرار دارد. مهاجم کهنه‌کار رئال مادرید برای کهکشانی‌ها در فصل قبل در لالیگا ۲۷ گل زد که هر یک از گل‌هایش، ارزشی معادل ۶۲۲ هزار یورو داشته است.

فهرست ۱۰ بازیکن گران‌قیمت جهان؛ هر گل امباپه ۲۹میلیارد تومان می‌ارزد

محمد صلاح در رده سوم

در این گزارش، رتبه سوم از آن محمد صلاح، مهاجم مصری لیورپول شده است. گلزن مصری قراردادش را در تابستان تمدید کرد و اکنون، بازیکنی گران‌تر از قبل است.در فصل قبل گلزن آفریقایی در انگلیس ۲۳  گل زد که هر یک از گل‌هایش ۶۰۰ هزار یورو هزینه داشت.

روبرت لواندوفسکی، مهاجم پرآوازه لهستانی که چند روز قبل از بایرن مونیخ به بارسلونا ملحق شد، هر چند ۳۵ گل زد اما به خاطر دستمزدی پایین‌تر، هر گل او، ۵۷۴ هزار یورو می‌ارزید. او در این گزینش رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.

البته ارلینگ هالند که تا پایان فصل اخیر، عضو بروسیادورتموند بود و بعد به منچسترسیتی انگلیس پیوست، ۲۲ گل به ثمر رساند که هر گل او ۳۶۶ هزار یورو ارزش داشت. هالند که حالا عضو آبی‌های آسمانی است، در این گزینش ششم شده است.

فهرست ۱۰ بازیکن گران‌قیمت جهان؛ هر گل امباپه ۲۹میلیارد تومان می‌ارزد

گران ترین گلزنان اروپا در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱

فهرست ۱۰ گلزن گران قیمت ارائه شده توسط سایت اروپایی  به این شرح است:

۱- کیلیان امباپه، پاری سن ژرمن، ۸۹۴۰۰۰ یورو (۲۸ گل زده)

۲- کریم بنزما، رئال مادرید، ۶۲۲۰۰۰ یورو (۲۷ گل زده)

۳- محمد صلاح، لیورپول، ۵۹۷۰۰۰ یورو ( ۲۳ گل زده)

۴- روبرت لواندوفسکی، بایرن مونیخ، حدود ۵۷۴۰۰۰ یورو (۳۵ گل زده)

۵- هونگ سون مین، تاتنهام هاتسپر، ۵۱۰۰۰۰ یورو ( ۲۳ گل زده)

۶- ارلینگ هالند، بوروسیا دورتموند، تقریباً ۳۶۶۰۰۰ یورو / ۲۲ گل

۷- ویسام بن یدر، موناکو، ۳۱۳۰۰۰ یورو (۲۵ گل زده)

۸- چیرو ایموبیله، لاتزیو، ۲۷۶۰۰۰ یورو ( ۲۷ گل زده)

۹- لائوتارو مارتینز، اینترمیلان، ۲۲۱۰۰۰ یورو (۲۱ گل زده)

۱۰-. پاتریک شیک، بایر لورکوزن، ۲۰۹۰۰۰ یورو ( ۲۴ گل زده)

انتهای پیام/

کد خبر: 1148633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =