باید نبایدهای انتخاب و خرید لباس ورزشی مناسب

لباس ورزشی به بهبود حرکات و داشتن حس خوب در ورزش کمک میکند. قبل از خرید لباس ورزشی از باید و نبایدهای آن اطلاع کامل پیدا کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، انتخاب لباس مناسب به اندازه ورزش مناسب اهمیت دارد، انتخاب یک لباس ورزشی مناسب باعث می شود که شما بتوانید حرکات و تمرین های ورزشی را به راحتی انجام دهید و از ورزش کردن لذت ببرید. در ادامه این بخش به شما می گوییم که لباس ورزشیتان باید چه خصوصیاتی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

هشدار به افرادی که زیاد میشینند و ورزش نمیکنند

برای ورزش این لباس ها رو بپوش:
تیشرت و لگ
بلوز نیم زیپ و لگ
سوییشرت و شلوارجاگر
تاپ و لگ ست
تیشرت راحت و جاگر
وسایل ورزشی 

نکات مهم انتخاب و خرید لباس ورزشی

در انتخاب و هنگام خرید لباس ورزشی نکاتی که در ادامه آورده ایم را در نظر بگیرید:

جنس لباس

در ورزش تعریق افزایش می یابد پس برای جلوگیری از عرق سوز شدن و بوی بد و ابتلا به بیماری های قارچی پوستی به جنس لباس توجه نمایید. لباس های تمام نخ یا نخ پنبه که راحت عرق را به خود جذب می کنند و از عرق سوز شدن جلوگیری می کنند، بهترین جنس برای لباس های ورزشی هستند پس اگر زیاد عرق می کنید، دور لباس های ورزشی با الیاف مصنوعی و بدون آستر نخی که باعث تشدید تعریق و بوگرفتن می شوند را خط بکشید.

مکان ورزش

اگر می خواهید در سالن سرپوشیده ورزش کنید بهتر است تیشرت و شلوارک بپوشید که بیش از حد عرق نکنید اما اگر مکان ورزش شما زمین چمن و پارک و... می باشد، بهتر است برای در امان ماندن از گرما و سرما لباس آستین

دار و شلوار بپوشید. بهتر است که لباسی بپوشید که با محیطی که در آن تمرین می کنید سازگار باشد و دمای بدنتان را کنترل کند.

راحت بودن لباس ورزشی

لباس ورزشی که به تن می کنید باید راحت باشند تا بتوانید حرکات ورزشی را انجام دهید پس از پوشیدن لباس های بدون کشسانی و خیلی تنگ که امکان انجام تمرینات را به شما نمی دهند خودداری نمایید.

رنگ لباس ورزشی

پوشیدن لباس های ورزشی مردانه به رنگ های سرمه ای، سفید، مشکی، خاکستری برای آقایان شیکتر است، خانم ها بهتر است برای ورزش داخل سالن لباس هاییی به رنگ لیمویی،یاسی، صورتی، قرمز، سفید و دیگر رنگ های روشن و شاد را به تن کنند و برای ورزش خارج از سالن نیلی، طوسی، بنفش و خاکی بپوشند.

سایز لباس ورزشی

لباس ورزشی که انتخاب می کنید، نباید خیلی گشاد، خیلی تنگ، یا بیش از اندازه بلند باشد، زیرا اینگونه اجازه حرکات آزادانه را از شما می گیرد و باعث اختلال در تمرین ورزشی شما می شود.

کیفیت لباس

لباس های ورزشی به دلیل اینکه بیش از حد شسته می شوند، باید با دوام و با کیفیت باشند زیرا لباس‌ هایی که کیفیت نداشته باشند بعد از شست و شو رنگ و سایز آنها تغییر می‌ کند پس لباس ورزشی با کیفیت خریداری کنید.

نوع ورزش

با توجه به هر رشته‌ ای شما باید لباس ورزشی مختص همان ورزش را بپوشید پس در هنگام انتخاب لباس علاوه بر موارد بالا به نوع ورزشی که انجام می دهید، توجه کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1148695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =