هر بیماری سرماخوردگی کرونا تلقی می‌شود/ اخبار فضای مجازی درباره واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته مستند نیست

رئیس کلینیک قدس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با بیان اینکه تعداد مراجعان مبتلا به کرونا یا سرماخورده به درمانگاه‌ها در مقایسه با هفته‌های گذشته دو برابر شده است، گفت: تاکنون اخباری مبنی‌بر تزریق واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته مورد تایید وزارت بهداشت قرار نگرفته است.

سهراب خیرالنسایی، رئیس کلینیک قدس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین وضعیت کرونا گفت: بر اساس اظهارات از سوی وزارت بهداشت و درمان میزان مراجعان مشکوک به کرونا در مراکز درمانی افزایش یافته است. بیماران با علائم سرماخوردگی به پزشک مراجعه کرده و به انجام تست پی سی آر می‌پردازند.

تمامی افراد سرماخوده جزو مبتلایان به کرونا تلقی می‌شوند

وی افزود: تعداد مراجعان مبتلا به کرونا به درمانگاه‌ها در مقایسه با دو هفته گذشته دو برابر شده است. البته در سویه جدید تعداد بیماران سرپایی  و افراد سرماخورده مراجعه کننده به کلینیک‌ها افزایش یافته است. باید دانست که تمامی افراد سرماخورده جزو مبتلایان به کرونا محسوب شده و باید تمامی دستورالعمل‌ها را رعایت کرده و از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اولویت قرار بگیرد

رئیس کلینیک قدس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با بیان اینکه بعد از گذشته نزدیک به سه سال از شیوع کرونا در کشور همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید مورد توجه همگان قرار بگیرد، تاکید کرد: تمامی افراد رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی همچون شست و شوی دست‌ها، زدن ماسک، اجتناب از حضور در تجمعات به ویژه فضاهای سربسته و رعایت فاصله اجتماعی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

خیرالنسایی ادامه داد: در سال‌های اخیر به کررات شاهد نوسان در آمار مبتلایان به کرونا هستیم. باید دانست که تجمعات غیرضرور با موضوعات متعدد تحت کنترل قرار گرفته و مردم به رعایت بهداشت فردی می‌پردازند. در وضعیت کنونی تردد افراد در رستوران‌ها، سالن‌های سینما، باشگاه‌های ورزشی، استخر و ... کاهش یافته و اصول بهداشتی در این اماکن در اولویت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه هنوز بسیاری از مردم جامعه دوز سوم واکسن را تزریق نکردند، گفت: بر اساس آمار حدود ۲۴ میلیون نفر در کشور دوز سوم واکسن کرونا را تزریق نکردند و از آخرین تزریق واکسن بیش از ۶ ماه گذشته و سطح ایمنی نسبت به گذشته کاهش یافته است. بی‌شک با رعایت پروتکل‌های فردی و اجتناب از حضور در تجمعات غیرضروری به ویژه در فضاهای بسته و تزریق دوز سوم واکسن برای کادر بهداشتی و درمان تزریق دوز چهارم می‌توان را در راستای کنترل بیماری اقدام کرد.

رئیس کلینیک قدس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران درباره ارزیابی از ویروس کرونا در آینده نیزدیک توضیح داد: بی‌شک در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به احتمال فراوان برخی از ویروس‌ها هم از طریق حجاح شیوع یافته و  در  فصل پاییز شاهد افزایش بیماری خواهیم بود.

آیا واکسن‌های کرونا تاریخ مصرف گذشته هستند؟

وی در پاسخ به برخی اطلاعات در زمینه احتمال تزریق واکسن‌های کرونا تاریخ مصرف گذشته اظهار کرد: تاکنون در زمینه تزریق واکسن کرونای تاریخ مصرف گذشته اطلاعاتی در دست نیست و مرجع اصلی برای تایید یا تکذیب این مقوله وزارت بهداشت و درمان است. بنابراین فضای مجازی منبع مناسب و مستند برای کسب اطلاعات نیست، چون در فضای مجازی افراد غیرتخصصی به تولید محتوا پرداخته و نمی‌توان به اطلاعات موجود اکتفا کرد و به باور بنده تمامی اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی نامعتبر یا ناقص است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1148804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =