قیمت نفت دوباره روند صعودی به خود گرفت

قیمت نفت روز سه‌شنبه تحت تاثیر انتظارات برای افزایش مصرف نفت در صورت کاهش عرضه گاز طبیعی روسیه به اروپا، افزایش یافت اما نگرانی‌ها نسبت به متاثر شدن تقاضا برای سوخت از افزایش نرخهای بهره آمریکا، مانع رشد بیشتر قیمت‌ها شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در سپتامبر با ۴۵ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۰۵ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۱.۹ درصد صعود کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در سپتامبر با ۳۴ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۹۷ دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز دوشنبه ۲.۱ درصد افزایش داشت.

بیشتر بخوانید:

شیب نزولی نفت شدت گرفت

روسیه روز دوشنبه عرضه گاز به اروپا را به میزان بیشتری محدود کرد و شرکت گازپروم اعلام کرد با عرضه گاز از نورد استریم ۱ به آلمان ، ۲۰ درصد ظرفیت این خط لوله کاهش پیدا می کند.

کاهش عرضه گاز روسیه به اروپا باعث می‌شود کشورهای این منطقه نتوانند به اهداف خود برای پر کردن مخازن گاز پیش از فرا رسیدن فصل زمستان دست پیدا کنند. آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپاست، احتمالا با سهمیه بندی گاز برای صنعت روبروست تا نیازهای گرمایشی شهروندانش را در ماه‌های زمستان تامین کند.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرکل تحقیقات شرکت "نیسان سکیوریتیز" در این باره گفت: قیمت‌های بالاتر گاز که ناشی از کاهش عرضه روسیه است، احتمالا باعث تغییر الگوی مصرف از گاز به نفت شده و از قیمت‌های نفت پشتیبانی خواهد کرد. اما کشمکش بین نگرانی‌ها پیرامون ضعیف شدن تقاضا به دلیل کندی اقتصادی و افزایش نرخ‌های بهره آمریکا و نگرانی‌ها نسبت به ریسک عرضه به دلیل طولانی شدن جنگ میان روسیه و اوکراین، احتمالا برای مدتی ادامه پیدا خواهد کرد و وست تگزاس اینترمدیت در محدوده ۱۰۰ دلار در هر بشکه می ماند.

بر اساس گزارش رویترز، اختلاف قیمت بین نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت به سطحی رسیده که از ژوئن سال ۲۰۱۹ مشاهده نشده بود زیرا کاهش تقاضا برای بنزین در آمریکا، روی قیمت نفت آمریکا تاثیر منفی گذاشته، در حالی که محدود ماندن عرضه نفت، از قیمت نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، پشتیبانی کرده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1148813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =