تأکید عربستان بر اهمیت استمرار آتش‌بس در یمن

هیأت وزیران عربستان سعودی در نشست هفتگی بر اهمیت تداوم آتش‌بس در یمن و حمایت از تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، هیأت وزیران عربستان سعودی در نشست امروز سه‌شنبه، تداوم آتش‌بس در یمن و حمایت کامل از تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل و استمرار حمایت از طرح‌های بشردوستانه سازمان ملل را ضروری خواند.

بنا بر گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، هیأت وزیران سعودی به تصمیمات کمیته پنجگانه اعم از عربستان، عمان، امارات، انگلیس و آمریکا درباره یمن اشاره کرد و تداوم آتش‌بس در این کشور را مورد تأکید قرار داد.

بیشتر بخوانید:

درخواست بن سلمان برای دیدار وزیران خارجه ایران و عربستان

پنج‌شنبه گذشته «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن در تلاش برای تمدید آتش‌بس، سفر منطقه‌ای خود را از عمان آغاز کرد و انتظار می‌رود که به شهر عدن در جنوب یمن و عربستان سعودی نیز سفر کند.

در همین ارتباط پارلمان یمن (نزدیک به صنعاء) روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای، از سوء استفاده ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی از توافق آتش‌بس در این کشور انتقاد و تأکید کرد، هدف از آتش‌بس، اثبات حسن نیت بود که مقدمه‌ای برای راه حل فراگیر و عادلانه‌ای برای بحران یمن باشد؛ به نحوی که امنیت و ثبات را برای این کشور و کشورهای منطقه به همراه داشته باشد.

آتش‌بس دو ماهه یمن در سیزدهم فروردین‌ماه امسال (۱۴۰۰) آغاز شد اما دوازدهم خردادماه بود که «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرد ، طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش‌بس دو ماه دیگر (یازدهم مرداد) تمدید شود.

 ائتلاف سعودی-اماراتی گزینه‌های زیادی برای کسب موافقت سران صنعاء با تمدید این آتش‌بس ندارد و صنعاء با تمدید آن به شکل فعلی کاملا مخالف است. گروندبرگ نیز به تازگی در بیانیه‌ای از سختی تمدید این آتش‌بس گفت و به برخی قصورات در اجرای کامل آن اشاره کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1148864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =