گلایه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از عملکرد سازمان مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش/ دبیر اتحادیه تحکم وحدت انتخاب شد

«انتصاب مسئولان بسیج دانشجویی، نقد و بررسی عملکرد وزارت آموزشی و پرورش و انتخاب و اعلام شعار هئیت‌های دانشجویی» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های دانشجویی در هفته اول مردادماه ۱۴۰۱ است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تشکل‌های دانشجویی در هفته‌ای که گذشت فعالیت‌های متعدد و متفاوتی مثل انتخاب یا انصاب دبیران یا مسئولان یا برگزای نشست‌های پایان دوره داشتند؛ اما آمادگی برگزاری هیئت‌های دانشجویی برای دهه اول محرم 1401  محور اصلی فعالیت و تمرکز آنها بود. 

از جمله دیگر عناوین مهم حوزه تشکل‌های دانشگاهی می‌توان به «برگزاری نشست بررسی تشکیل وزارت بازرگانی، دعوت از نماینده مجلس برای حمایتش از خودروسازان و انتخاب شعار هیئت‌های دانشجویی برای محرم 1401» و غیره اشاره کرد. مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار تشکل‌های دانشجویی را در هفته‌ اول مردادماه آورده است: 

اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت انتخاب شدند

همزمان با برگزاری سی و نهمین نشست پایان دوره اتحادیه دفتر تحکیم وحدت که در دانشگاه الزهرا(س)، اعضای شورای مرکزی این اتحادیه دانشجویی انتخاب شدند و با نظر اعضا، امیر رضا بخشی پور به عنوان دبیر این اتحادیه دانشجویی انتخاب شد.

گفتنی است، اعضای شورای مرکزی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت شامل امیررضا بخشی پور، مهدی غیرتمند، روح الله عقیقی، سعید واشقانی فراهانی، فاطمه سادات هوشمند، مهدیه اسداللهی، زهرا ذوالفقاری، نرگس مظهری، زهرا مظهری و مجتبی شاهدی زاده است.

دعوت از میرسلیم برای پاسخگویی درباره دفاعش از عملکرد خودروسازان

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران از سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران ری شمیرانات اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی دعوت کرد تا در جمع دانشجویان پاسخگوی دفاعش از عملکرد خودرسازان باشد.

در بخشی از این نامه بیان شده است: اظهارات شما در دفاع و حمایت از کیفیت محصولات خودروسازان داخلی و تعریف و تمجید شما موجب حیرت رسانه‌ها و مردم شده است، آن هم در شرایطی که کمتر کسی در کشور حاضر به دفاع از عملکرد خودروسازان و محصولات آنها است. این در حالی است مقام معظم رهبری و فرمانده پلیس راهور نیز انتقاداتی به سطح کیفیت و ایمنی محصولات خودروسازان داخلی داشتند. با توجه به انتقادات موجود جهت پاسخگویی به شبهات و سوالات پیش آمده از شما دعوت میشود تا در دانشگاه تهران حاضر شده و پاسخگو باشید.

گلایه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از عملکرد سازمان مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش

۶۱ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش از عملکرد سازمان مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گلایه کردند. 

در بخشی از این نامه مطرح شده است: «متاسفانه نظام آموزش و پرورش در سالیان گذشته ضربات زیادی را متحمل شد که تضعیف جریان تربیت معلم، تقلیل کیفیت آموزشی، پیگیری اجرای سند آموزش ۲۰۳۰، به حاشیه کشاندن سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، کاهش عدالت آموزشی و در رأس آن، توسعه فرآیند خصوصی سازی سرتیتر این مشکلات و مصائب است.»

در این نامه عنوان شده است: «سازمان مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش، به جای بسترسازی و ریل گذاری در مسیر تحقق عدالت آموزشی و حضور اراده های مردمی، خود را وامدار عده خاصی می‌داند و برخلاف سیاست‌های اصلی نظام و دولت سیزدهم، مسیر گذشته را جهت چوب حراج زدن به عدالت آموزشی تربیتی ادامه می دهند. مصاحبه های متعدد و تسهیل گری های بی سابقه، جلسه با سرمایه سالاران آموزشی و بی تفاوتی به مجموعه های مردمی، همگی مخالف صریح سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست‌های اعلامی دولت مردمی و ناشی از عدم فهم، برنامه و اراده صحیح در جهت مشارکت مردم در فرآیند تعلیم و تربیت است.»

انتصاب مسئولان بسیج دانشجویی در برخی از دانشگاه‌های تهران

 صادق مفرد مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در احکامی جداگانه روح الله گیلانی را به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت، علی عزیزی را به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد، سید محمد سجاد قریشی شهرکی را به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی و مریم سادات قاضی دوست را به عنوان مسئول بسیج دانشجویی واحد خواهران دانشگاه فرهنگیان منصوب کرد.

بررسی دلایل تشکیل وزارت بازرگانی در دانشگاه امام صادق‌(ع)

سیدجواد مویدیان کارشناس اقتصادی در نشستی که به همت واحد جهاد اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار شد به بررسی نظرات مربوط به کارشناسان موافق وزارت بازرگانی پرداخت.

وی معتقد است که رکود تورمی بیانگر وضعیت موجود اقتصاد ایران است، امری که به خصوص در سال‌های گذشته، کشور با آن دست و پنجه نرم کرده است. در نتیجه وقتی ما رکود تورمی داریم، یعنی این چرخه به صورت واگرا در حال تشدید شدن است.

مویدیان در این نشست سوالاتی را درباره تشکیل وزارت بازرگانی مانند «آیا باید وزارت بازرگانی تأسیس کنیم که کنترل قیمت‌ها را انجام دهد؟ کنترل قیمت با چه ابزاری باشد؟»، «آیا منظورمان از کنترل قیمت اصطلاحاً سرکوب قیمت تولیدکننده داخل است؟»، «آیا منظورمان گسترش و تنظیم بازار به معنی نظام توزیع است؟»، «آیا به معنی قوی‌تر کردن نظام نظارتی روی بازار است؟» و «دقیقا ما از وزارت بازرگانی کدامیک از موارد بالا را می‌خواهیم؟» را مطرح کرد.

این کارشناس اقتصادی با انتقاد از سیاست تشکیل دولت بازرگانی با هدف کنترل بازارهای داخلی بیان کرد که اگر هدفمان، سرکوب قیمت تولیدکنندگان باشد، این خودش یک سیاست بدتری است؛ چراکه موجب واگراتر شدن مسئله رکود تورمی است.

شعار مشترک ‌هیئت‌های دانشجویی کشور برای محرم امسال انتخاب شد

امین پویان راد مسئول هیئت‌های دانشجویی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از انتخاب شعار مشترک «موجیم و وصل ما از خود بریدن است» در ایام محرم ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این شعار در آستانه ایام عزای سید و سالار شهیدان، پس از اولویت‌ سنجی محورهای‌ محتوایی و هم‌اندیشی جامعه ‌فعالان ‌هیئت دانشجویی، انتخاب شده است. 

وی ضمن تاکید بر اتحاد دانشجویان می‌گوید: «ستاد محرم و اربعین هیئت‌های دانشجویی کشور از تمام هیئت‌های و مجموعه‌ها دانشگاهی، خواسته‌ تا ضمن حفظ شعار و نشان و استقلال‌ خود، با نمایش جلوه‌ای از وحدت و همدلی هیئت‌های دانشجویی، در این حرکت جمعی هم مشارکت کنند و این شعار را در حاشیه تولیدات، تبلیغات و فضاسازی هیأت درج کرده و در محتوای هیأت مدنظر قرار دهند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1148915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =