ضعف‌های مدیریتی اسکوچیچ باعث ایجاد حواشی تیم ملی شد

عضو پیشین هیات مدیره باشگاه استقلال با بیان اینکه ضعف‌های مدیریتی اسکوچیچ باعث شد حواشی تیم ملی زیاد شود گفت: تیم ملی به یک مربی ایرانی خوب نیاز دارد تا در شرایط سخت به اسکوچیچ کمک کند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز،  حسین فرزامی در مورد حواشی ایجاد شده برای تیم ملی فوتبال ایران که تا حضور در جام جهانی چند ماه دیگر فرصت دارد، گفت: اسکوچیچ به راحتی برکنار شد و راحت تر از آن دوباره برگشت. شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که او با این شرایط باز هم هدایت تیم ملی ایران را برعهده بگیرد.

بیشتر بخوانید:

شاهرخی: بحث ماندن یا نماندن اسکوچیچ از ابتدا غلط بود

این کارشناس فوتبال ادامه داد: به طور قطع اگر مربی ایرانی جای او قرار می‌گرفت وی هرگز نمی‌توانست به ایران برگردد و بر روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی بنشیند. البته شاید اگر مربیان دیگر جای اسکوچیچ بودند با این شرایط کنار گذاشته می‌شدند هرگز بر نمی‌گشتند اما نشستن بر روی نیمکت تیم ملی آنقدر برای اسکوچیچ مهم بود که همه انتقادها را به جان خرید و دوباره برگشت.

وی افزود: اسکوچیچ در مجموع مربی ای است که مدیریت قوی ندارد. ضعف‌های او باعث شد تا جو خوبی در تیم ملی حاکم نباشد. او اگر چه قبل از اینکه از تیم ملی کنار گذاشته شود دارای صلابت نبود اما با این اتفاقی که برایش افتاد اعتبار او کمتر شد و حالا باید منتظر باشیم و ببینیم آیا باز هم بازیکنان نافرمانی می‌کنند یا خیر.

عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا اسکوچیچ می‌تواند بازیکنان معترض را از تیم ملی کنار بگذارد گفت: بعید می دانم او توان چنین کاری داشته باشد. با توجه به شرایط موجود و فاصله زمانی کمی که تا حضور در جام جهانی باقی مانده او بتواند چنین کاری را انجام دهد. به طور حتم مسئولان فوتبال کشورمان با کدخدامنشی سعی می‌کنند این مشکل را حل کرده تا جام جهانی را پشت سر بگذارند.

فرزامی در پاسخ به این پرسش که چرا مربیان ایرانی که گزینه‌های اصلی هدایت تیم ملی بودند این پست را نپذیرفتند گفت: به اعتقاد من کار آنها منطقی بوده است. اگر قرار بود یک مربی ایرانی جایگزین اسکوچیچ شود باید چندین ماه این مسئله صورت می‌گرفت. در این زمان اندک انتظارات بالایی که مردم از فوتبال ایران دارند و شناختی که مربیان ایرانی از فوتبال کشور دارند باعث شد تا آنها هدایت تیم ملی را قبول نکنند. چون می‌دانستند برای آنها عواقب زیادی خواهد داشت اما اگر قرار است از الان به فکر جام ملت‌های آسیا هم باشیم باید یک مربی خوب را انتخاب کرده تا بعد از پایان جام جهانی هدایت تیم ملی را به او بسپاریم تا بتواند در جام ملت‌های آسیا موفق باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه راهکاری را ارائه می‌کنید تا تیم ملی بتواند در جام جهانی موفق باشد افزود: باید صادقانه صحبت کنیم. اسکوچیچ نمی‌تواند به تنهایی کار را پیش ببرد. با توجه به ضعف‌هایی که او داشته و بازیکنان هم حرف او را گوش نمی‌کنند نیاز است که یک مربی با تجربه ایرانی که در جام جهانی هم حضور داشته، مدیریت قوی دارد و مورد احترام بازیکنان است در کنار اسکوچیچ قرار بگیرد. مربی ای که دارای اعتبار باشد و بتواند در سخت‌ترین شرایط به اسکوچیچ هم کمک کند ضمن اینکه رابطه خوبی با بازیکنان داشته باشد و اجازه ندهد حواشی به تیم ملی ضربه بزند.

عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال هم گفت: در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت کردن بی فایده است. به طور حتم کسی که باید رئیس شود از قبل مشخص شده است. هستند افرادی که کارنامه درخشانی ندارند اما به راحتی تأیید صلاحیت شده اند. بنابراین باید منتظر باشیم و ببینیم کسی که از قبل برای ریاست فدراسیون فوتبال انتخاب شده است این پست را در اختیار گرفته و تنها امیدوار باشیم بتواند به فوتبال ملی ما کمک کند.

وی در پایان و در خصوص قرعه کشی لیگ برتر و رقابت دو رقیب سنتی در هفته دوازدهم لیگ برتر گفت: برخلاف سالهای گذشته که دربی هفته هفتم یا هشتم برگزار می‌شد این بار در هفته دوازدهم انجام خواهد شد. در آن زمان تیم‌ها به خوبی یکدیگر را می‌شناسند. به قول فوتبالی‌ها جا افتاده اند و باید شاهد یک دربی جذاب از دو تیم باشیم زیرا تا آن هفته امتیازها هم مشخص است و حساسیت برای علاقه مندان به این دو تیم بالا رفته است و تنها همه طرفداران این دو تیم منتظرند تا تیم محبوبشان در آن بازی تاریخی بتواند نتیجه مطلوب را کسب کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1148926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =