لیگ برتر فوتبال ایران تحت سیطره برزیلی‌ها درآمد

بیش‌ترین بازیکنان خارجی در لیگ برتر ایران برزیلی‌ هستند. بازیکنان ارمنستانی، عراقی و نیجریه‌ای نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، لیگ برتر بیست و دوم در حالی از ۲۰ مرداد آغاز می‌شود که اقبال تیم‌های لیگ برتری به سمت خارجی‌ها بیش‌تر شده و تیم‌ها گرایش بیش‌تری به تقویت خود با مربیان و بازیکنان خارجی دارند. در طول فصل گذشته هم این بازیکنان خارجی بودند که به خصوص در فاز تهاجمی توانستند گل‌های بیش‌تری را به نسبت بازیکنان ایرانی به ثمر برسانند.

نگاهی به ادوار گذشته لیگ برتر ایران نشان می‌دهد که تیم‌های ایرانی تمایل بسیاری به جذب بازیکنان از کشورهای برزیل، نیجریه، عراق و ارمنستان دارند. در این بین پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، فولاد و ذوب‌آهن بیش‌ترین استفاده را از خارجی‌ها برده‌اند که در ادامه به بررسی جزییات آن می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به سن سرمربیان بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال

پرسپولیس در میان تیم‌های لیگ برتری بیش‌ترین بازیکنان خارجی را از زمان تاسیس لیگ برتر ایران داشته است. استقلال با ۵۲ بازیکن خارجی در رتبه دوم است و سپاهان در رتبه سوم بیش‌ترین مصرف کننده خارجی‌ها قرار دارد.     

تیم‌ هوادار که چند سالی از تاسیس آن می‌گذرد، تا به حال هیچ بازیکن خارجی را به خدمت نگرفته است. آلومینیوم اراک هم در این سال‌ها فقط یک بازیکن خارجی را به خدمت گرفته و روی خوبی به غیر ایرانی‌هان نشان نمی‌دهد.

نکته جالب توجه در این آمار، محبوبیت ویژه برزیلی‌ها در ایران است. رتبه نخست بیش‌ترین تعداد بازیکنان خارجی متعلق به بازیکنان برزیلی است. عراقی‌ها محبوبیت‌ترین بازیکنان آسیایی، ارمنستانی‌ها محبوب‌ترین بازیکنان اروپایی و نیجریه‌ای‌ها محبوب‌ترین بازیکنان آفریقایی در میان تیم‌های لیگ برتر ایران هستند.

در مجموع ۱۶ تیم لیگ‌ برتری در طول ۲۲ سال سپری شده از لیگ برتر ایران، ۱۰۶ بازیکن را از برزیل به خدمت گرفته‌اند که برخی از آن‌ها حتی به اندازه انگشتان یک دست هم برای تیم‌های خود به میدان نرفته‌اند.

البته آمار و ارقام نشان می‌دهد کیفیت بازیکنان خارجی به نسبت سالیان گذشته بهتر شده و آن‌ها سهم بیش‌تری در موفقیت تیم‌های خود دارند.

لیگ برتر فوتبال

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1148953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =