فوتبال اروپا در انتظار آخرین نقل و انتقالات بزرگ

پیش‌بینی می‌شود در روزهای پایانی فصل آماده‌سازی تیم‌های باشگاهی، نقل و انتقالات بزرگی در اروپا انجام شود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، از شروع پنجره تابستانی نقل و انتقالات فوتبال قاره سبز مدت زیادی سپری شده و تا بسته شدن آن تا ابتدای سپتامبر(۱۰ شهریورماه ۱۴۰۱) زمان محدودی باقیمانده است.

در هفته‌های اخیر تیم‌ها، براساس نیاز خود در پست‌های مختلف اقدام به خریدهایی کرده‌اندو هدف همه این بود که نقاط ضعف را با تازه واردها، پوشش دهند.

مربیان نیز بعد از حضور بازیکنان جدید، مراحل مختلف آماده‌سازی نظیر اردوهای داخلی و خارجی و نیز بازی‌های تدارکاتی را پشت سرگذاشته و بیشتر آنها به ترکیب دلخواه رسیده‌ و می‌دانند چه بازیکنانی در ترکیب اولیه قرار می‌گیرند.

در تابستان امسال، نقل و انتقالات مهم و بزرگی صورت گرفته که انتقال «سادیو مانه» از لیورپول به بایرن مونیخ، «ارلینگ هالند» از بروسیادورتموند به منچسترسیتی و «روبرت لواندوفسکی» از بایرن به بارسلونا از این جمله است.

با این همه آنگونه که رسانه‌ها روایت می‌کنند، به نظر می‌آید همچنان نقل و انتقالات بزرگ دیگری در راه باشند.

اما این خریدهای احتمالی بیشتر شامل چه بازیکنانی می شود؟

قصه تمام نشدنی رونالدو

شاید مهم‌ترین انتقالی که در روزهای آینده صورت گیرد، مربوط به «کریستیانو رونالدو» باشد. از ابتدای بازشدن پنجره تابستانی، تقریبا همه روزه شایعات زیادی در مورد حضور مهاجم ۳۷ ساله منچستریونایتد شنیده و گزارش شد.

او ظاهرا تمایلی به ادامه همکاری با تیم انگلیسی ندارد. براساس دلایلی که داشته، در بازی‌های تدارکاتی پیش فصل شرکت نکرد. البته به الدترافورد آمده تا با «اریک تن هاخ»، سرمربی تازه وارد هلندی درباره آینده اش صحبت کند.

منابع خبری انگلیسی گزارش کرده‌اند که تلاش‌هایی برای راضی کردن کریس جهت ماندن در تیم لیگ برتری صورت گرفته است. البته طبق اعلام چند منبع خبری معتبر، مهاجم ۳۷ ساله پرتغالی، همچنان خواهان رفتن به تیمی دیگر تا پیش از بسته شدن این پنجره است.

او همچنان انگیزه حضور در تیمی دارد که در لیگ قهرمانان حاضر باشد. اگر نزد یونایتدها بماند، فقط می‌تواند در لیگ اروپا شرکت کند. اعجوبه تمام نشدنی به مسئولان باشگاه، گویا گفته که فکر نمی‌کند بتواند فصل آینده، یونایتد را همراهی کند.

البته مشکلی که اکنون با آن مواجه است، بحث یافتن «تیم بعدی» است. چون در شرایط کنونی، تیم‌های بزرگ و حاضر در لیگ قهرمانان اروپا، پروژه خریدهای خود را به انجام رسانده اند.اکثر آنها، خط حمله تیم خود را تقویت کرده و حتی در حال مرور آخرین برنامه‌های تاکتیکی در فاز هجومی هستند.

با این حال مطبوعات اسپانیا در چند روز گذشته از احتمال حضور این بازیکن، در اتلتیکومادرید خبر دادند. اما انریکه سرزو، رئیس باشگاه به سرعت واکنش نشان داد و گفت چنین انتقالی در عمل غیرممکن است.

او توضیح داد به جز مساله قیمت، رونالدو سال‌ها قبل به خاطر حضور در رئال مادرید و گلزنی‌هایش به اتلتیکو، باعث خشم هواداران شده و به هیچ وجه نزد آنها محبوب نیست. روز گذشته حتی گروهی از هواداران با راهپیمایی اعتراض و ناراحتی خود را نشان دادند.

از سویی به طور مکرر در مورد احتمال انتقال کاپیتان تیم پرتغال به بایرن مونیخ، قهرمان بوندس لیگا، شایعات زیادی شنیده شد. رسانه‌های آلمانی عنوان کردند وی گزینه مورد نظر سران باشگاه ژرمنی برای جانشینی روبرت لواندوفسکی است.

حتی وقتی بایرنی‌ها با ماتیس تل، مهاجم ۱۹ ساله رن برای جانشینی گلزن لهستانی سابق خود قرارداد بستند، بازهم از رونالدو به عنوان گزینه باواریایی ها نام برده شد.

و البته به روال روزها و هفته‌های اخیر، مقامات باشگاه این شایعات را تکذیب کردند.

داستان دیونگ تمامی ندارد

موضوع انتقال «فرنکی دیونگ» به منچستریونایتد گویا یکی از طولانی‌ترین داستان‌های نقل و انتقالات تابستانی امسال بوده که هنوز هم ادامه دارد. آنگونه که برخی منابع معتبر نظیر دیلی میل و سایت گل، اعلام کردند، باشگاه بارسلونا با بسته کلی ۸۵ میلیون یورویی موافقت کرده است.

با این همه، بازیکن هلندی همچنان درگیر اختلاف با کاتالان‌ها بر سر حقوق انباشته شده نزد باشگاه است. آنگونه که شنیده می‌شود، خودش با در نظرگرفتن  اوضاع، ترجیح می‌دهد در نیوکمپ بماند. خوان لاپورتا، رئیس بارسا نیز بارها تاکید کرده باشگاهش برای فروش این ستاره تحت فشار مالی نیست.

دیونگ یکی از با ارزش‌ترین بازیکنان تیم اسپانیایی محسوب می‌شود اما رسانه‌های محلی می‌گویند جایگاهی ثابت در فصل آینده  تیم نخواهد داشت. از این رو احتمال داده می‌شود، در آخرین لحظات، دیونگ به منچستر بیاید و با اریک تن هاخ، سرمربی پیشین  آژاکس در الدترافورد بر سر همکاری در فصل جدید به توافق برسد.

میلینکویچ ساویچ شاید به جای پوگبا بیاید

سرگئی میلینکویچ ساویچ از سال ۲۰۱۵ عضو لاتزیو ایتالیاست. هافبک ملی‌پوش صربستانی در این مدت ۲۳۱ مرتبه برای تیمش به میدان رفته و ۴۸ گل زده است.

رسانه‌های معتبری همچون گازتادلواسپورت در هفته‌های گذشته، بارها از هافبک ۲۷ ساله به عنوان گزینه یوونتوس و منچستریونایتد یادکرده‌اند. اما شاید پروژه انتقالش به طور جدی به یوونتوس در زمان باقی مانده کلید بخورد. زیرا پل پوگبا، ستاره فرانسوی یووه دچار مصدومیت شده که دست کم مدت ۲ ماه غایب تیمش خواهد بود.

مطبوعات ایتالیا شانس بیشتری برای انتقال او به تورین می‌دهند. در نقطه مقابل منابع نزدیک به منچستریونایتد نیز عنوان می‌کنند، حضور میلینکویچ ساویچ در الدترافورد بستگی به تعیین سرنوشت دیونگ دارد.

نیمار هم در فکر رفتن است

ماجرای نیمار نیز بی شباهت به کریستیانو رونالدو نیست. مهاجم ۳۰ ساله ظاهرا «دلش» با پاری‌سن‌ژرمن نیست.

هر چند سران تیم متمول شهر پاریس در روزهای اخیر بر حفظ ستاره برزیلی و ادامه همکاری با او تاکید داشتند اما منابع خبری فرانسه، گزارش می‌دهند وی به فکر رفتن افتاده است.

البته همچون رونالدو، تعداد تیم‌هایی که بتوانند شرایط فنی و مالی قابل توجهی به گران‌ترین بازیکن تاریخ جهان بدهند، بسیار کم خواهد بود.

برناردو سیلوا شاید در اسپانیا

برناردو سیلوا یکی از بازیکنان محبوب پپ گواردیولا در منچسترسیتی است. سرمربی اسپانیایی همیشه از این بازیکن تکنیکی و فداکار، به نیکی یادکرده است.

اما اکنون در مورد او شایعاتی در ارتباط با انتقالی احتمالی شنیده می‌شود. در این باره دیلی‌میل نوشت سیلوا در واقع در تابستان سال قبل می‌خواست سیتیزن‌ها را ترک و در اسپانیا با  بارسلونا یا اتلتیکومادرید همکاری کند. مشکل این بود که باشگاه انگلیسی نمی‌خواست برناردو را با قیمتی کمتر از ارزشی که در بازار دارد، بفروشد.

با این حال از بارسلونا شنیده می‌شود همچنان این بازیکن تکنیکی در رادار کاتالان‌هاست. در واقع اعتقاد عمومی این است شاید اگر کار رفتن دیونگ به منچستریونایتد درست شود، پول کافی در اختیار بارسا برای خریدش فراهم شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1149043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =