نگاهی به آخرین وضعیت فرودگاه‌های کشور در پی سیل اخیر

معاون عملیاتی فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد که تاکنون خسارت چندانی به فرودگاه‌های کشور در پی سیل اخیر وارد نشده و خللی در پروازها به وجود نیامده است، گفت: سیل امروز تهران خسارتی به فرودگاه مهرآباد وارد نکرده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در پی شدت بارش‌ها و وقوع سیل در استان‌های مختلف طی روزهای مختلف فرشید گلیج - مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران - درباره آخرین وضعیت فرودگاه‌های کشور این گونه به ایسنا توضیح داد: پس از دریافت اخطارهای هواشناسی به فرودگاه‌های جنوب و جنوب شرق کشور مرخصی‌های همه پرسنل لغو شد و همه نیروهای شرکت فرودگاه‌ها در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند. همچنین پیرو دستورالعمل‌های صادر شده در اکثر فرودگاه‌هایی که پیمانکارها حضور داشتند بیل‌های مکانیکی را مستقر کردیم تا در صورت نیاز به سرعت بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: در پی سیل اخیر در استان فارس خسارت جزئی به دو فرودگاه لار و ایرانشهر وارد شد اما این مسئله خللی در عملیات پروازی و پروازها ایجاد نکرد و فرودگاه‌ها همچنان فعال و عملیاتی بودند.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: با توجه به احتمال ادامه بارش‌ها و وقوع سیل و اخطارهای هواشناسی تا روز دوشنبه هفته آینده ۱۰ مردادماه آماده‌باش نیروها و پرسنل همچنان برقرار است و اگر اخطار دیگر دریافت نشد به وضعیت عادی و نرمال بازخواهیم گشت. البته آماده‌باش تنها به واسطه پیشگیری از خسارات یا کنترل آسیب‌های وارد شده ناشی از سیل نیست بلکه به سبب این است که اگر پرواز امدادی و کمک‌رسان به مناطق سیل زده نیاز باشد به سرعت آن را هماهنگ کنیم تا به سیل‌زده ها در سریع‌ترین زمان ممکن امدادرسانی شود.

گلیج در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سیل بامداد امروز در استان تهران خسارتی به فرودگاه مهرآباد وارد کرده است یا خیر؟ گفت:‌ با توجه به اینکه اخطار هواشناسی را در رابطه با احتمال وقوع سیل در استان تهران دریافت کردیم و در حال بازسازی و نوسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد هستیم آماده‌باش کامل را اعلام کردیم و تاکنون مشکل خاصی در فرودگاه مهرآباد به وجود نیامده است.

گفتنی است از شامگاه شب گذشته شاهد بارش شدید باران در استان تهران بودیم که در پی این بارش‌ها در چند نقطه از استان بویژه نقاط غربی و جنوبی شاهد آبگرفتگی، رانش زمین و وجود گل و لای بویژه در منطقه کن (امامزاده داوود) هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =